* اقرار آمریکا درباره حمله به عراق و سوریه
کد خبر : ۱۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ -23 April 2016
مقام‌های ارتش آمریکا اقرار کردند که در جریان حملات هوایی این کشور در عراق و سوریه 20 غیرنظامی دیگر کشته و 11 تن نیز زخمی شدند و به این ترتیب تعداد غیرنظامیانی که در جریان کمپین نظامی علیه داعش کشته شده‌اند به 41 تن رسید.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، مقام‌های فرماندهی مرکزی آمریکا تایید کردند که بین 10 سپتامبر 2015 تا 2 فوریه سال جاری میلادی 9 حمله هوایی جداگانه در عراق و سوریه صورت گرفته است که در جریان آنها 20 غیرنظامی کشته شده و 11 تن دیگر نیز زخمی شدند.

پیشتر نیز مقام‌های پنتاگون اذعان کردند که در جریان حملات هوایی به مقرهای داعش 21 غیرنظامی کشته و 17 تن دیگر نیز زخمی شدند.

فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شد، آورده است که "ما عمیقا بابت این تلفات و زخمی‌ها که در نتیجه حملات هوایی کمپین ضد داعش در عراق و سوریه صورت گرفته متاسفیم و مراتب تاسف خود را به خانواده و بازماندگان قربانیان ابراز می‌کنیم."

این اظهارنظر از جانب فرماندهی مرکزی آمریکا در حالی صورت گرفته است که دولت واشنگتن به عنوان تنها عضو ائتلاف ضد داعش علنا اعلام کرده است غیرنظامیان در این حملات هدف قرار گرفته‌اند اما گروه‌های غیر دولتی معتقدند تعداد واقعی تلفات غیرنظامیان در نتیجه کمپین ضد داعش در عراق و سوریه بیشتر از اعلام پنتاگون است.

آمریکا بیش از سه چهارم از حملات هوایی ائتلاف ضد داعش در عراق و سوریه را انجام داده است و اگر تعداد حملات صورت گرفته متناسب با غیرنظامیان کشته شده در آنها باشد آمریکا احتمالا باید 850 غیرنظامی را در این حملات از پای درآورده باشد.

کایل رینز، سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا گفت: ارتش ایالات متحده در حال بررسی این مساله است که آیا تعداد بیشتری از این غیرنظامیان در جریان حملات هوایی ائتلاف ضد داعش در عراق و سوریه کشته شده‌اند یا خیر و این مساله را به زودی اعلام می‌کند.

اعلام نظر فرماندهی مرکزی آمریکا درباره کشته شدن غیرنظامیان در حملات ضد داعش در عراق و سوریه پس از آن مطرح شد که پنتاگون اخیرا اذعان داشت تصمیم انجام حملات قطعی و سایر عملیات در عراق و سوریه به سطح پایین‌تری از فرماندهان نظامی ابلاغ شده است.

استیو وارن، سخنگوی ائتلاف ضد داعش نیز در این باره گفت: ما به دنبال انجام حملات هوایی سریع‌تر هستیم.

فرماندهی مرکزی آمریکا تاریخ محل و جزئیات بیشتری درباره 9 حمله هوایی صورت گرفته در عراق و سوریه را که باعث کشته شدن 20 غیرنظامی دیگر شد، اعلام کرده و در گزارش خود آورده است.

در همین حال گروه‌های حقوق بشری تخمین زده‌اند که کمپین حملات هوایی روسیه در حمایت از دولت دمشق باعث کشته شدن غیرنظامیان بیشتری نسبت به ائتلاف هوایی تحت رهبری آمریکا علیه داعش شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: