* تأثیر سئو بر پیشرفت کسب و کارها
کد خبر : ۱۰۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴ -02 September 2019
داشتن وبسایت و صفحه‌های اینترنتی برخلاف تصور بسیاری، تنها گام کوچکی در راه دیده شدن در فضای آنلاین است. داشتن یک وبسایت حتی اگر طراحی چشمگیر و عالی داشته باشد، بدون دیجیتال مارکتینگ مثل خرید یک پیانوی رویال است بدون اینکه بلد باشید آن را بنوازید.

این روزها اکثر شرکت‌ها و سازمان‌ها در پی این هستند که در اینترنت و فضای مجازی هم برای خود جایگاهی فراهم کنند. کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی که به ضرورت در این فضا حضور دارند. در این فضا بارها کلمه سئو برای آن‌ها تکرار می‌شود. اما آیا همه از تأثیر سئو بر کسب و کار خود باخبرند؟


داشتن وبسایت و صفحه‌های اینترنتی برخلاف تصور بسیاری، تنها گام کوچکی در راه دیده شدن در فضای آنلاین است. داشتن یک وبسایت حتی اگر طراحی چشمگیر و عالی داشته باشد، بدون دیجیتال مارکتینگ مثل خرید یک پیانوی رویال است بدون اینکه بلد باشید آن را بنوازید.
گران قیمت و لوکس است اما به هیچ کاری برای پیشرفت کسب و کار شما نمی‌آید چون دیده نمی‌شود.


چطور از طریق سئو در اینترنت دیده می‌شوید؟
اغلب حضور در فضای مجازی را با حضور در شبکه‌های اجتماعی مساوی می‌پندارند. شبکه‌های اجتماعی بخش مهمی از هویت مجازی برند شما را می‌سازند اما مهم‌ترین بخش دیجیتال مارکتینگ که پیشنهاد می‌شود حتماً از آن برای دیده شدن کسب و کارتان در فضای اینترنت استفاده کنید، سئو است.


این روزها وقتی به چیزی احتیاج دارید، در بازار دوره نمی‌افتید، بلکه صفحه مرورگر را باز می‌کنید و گوگل می‌کنید. تا حالا فکر کرده‌اید که گوگل بر چه اساسی نتایج را برای شما مرتب می‌کند؟ چرا برخی وبسایت‌ها را در صفحه نخست جست‌و‌جو نشان می‌دهد و برخی اصلاً در نتایج جست‌وجو پیدا نمی‌شوند؟


تأثیر سئو بر کسب و کار شما چیست؟
اساساً این لفظ پرتکرار سئو یعنی چه؟ به زبانی خیلی ساده به مجموعه دستورهایی که بر روی سایت و خارج از سایت خود اجرا می‌کنید تا موتورهای جست‌وجو شما را در نتایج خود بالاتر نشان دهند، بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو یا سئو گفته می‌شود.
بقیه داستان واضح است. هرچه بیشتر در نتایج گوگل و دیگر موتورهای جست‌وجو نشان داده شوید و هر چه در این نتایج جایگاه بالاتری داشته باشید، بیشتر دیده می‌شوید و فروشتان افزایش پیدا می‌کند. در کنار اینکه آگاهی از برند و... افزایش می‌یابد به طور مشخص، فروش شما که مهم‌ترین موضوع در کسب و کار شماست، بالا می‌رود و این مسئله‌ای نیست که کسب و کارها بتوانند نادیده بگیرند.


چند آمار درباره تأثیر سئو بر کسب و کار
خوب است که چند حقیقت آماری را درباره تأثیر سئو بر کسب و کارها بدانید:
۹۰درصد از کل ترافیک روی وب به وسیله موتورهای جست‌وجو ایجاد می‌شود.
در ۵۷درصد از بازاریابی‌های ‌B2B سئو مهم‌ترین ایجادکننده لید فروش در مقایسه با دیگر روش‌های بازاریابی است.
۸۱درصد مردم پیش از هر خریدی از موتورهای جست‌وجو استفاده می‌کنند.
۶۴درصد کاربران اینترنت برای تصمیم‌گیری بر سر اینکه چیزی را بخرند یا نه، وابسته به موتورهای جست‌وجو هستند.
پس هر کسب و کاری امروزه نیازمند نوعی دیده شدن در اینترنت است. راه‌های زیادی برای این به چشم آمدن وجود دارد اما هیچ یک به قدرت تأثیر سئو نزدیک هم نیستند.
این جدولی است که نشان‌دهنده تأثیر سرمایه‌گذاری روی سئو بر نرخ بازگشت سرمایه است.

تأثیر سئو بر پیشرفت کسب و کارها

 

سئو علاوه بر اثری که در کوتاه مدت روی فروش شما می‌گذارد، اثر بلندمدت و ماندگار هم برای کسب و کار شما دارد.
۱. این امکان را به شما می‌دهد که ترافیک جست‌وجوی ارگانیک مرتبط با صنعت خود را به سمت خود هدایت کنید.
۲. به برند شما کمک می‌کند تا بیشتر دیده شود و در معرض دید قرار گیرد.
۳. کار را برای این آسان می‌کند که مشتری بالقوه را به مشتری واقعی تبدیل کنید.
حتماً شنیده‌اید که در بازاریابی چیزی تأثیرگذارتر از بر سر زبان‌ها افتادن یا تبلیغات دهان به دهان نیست. سئو در واقع word of mouth یا بر سر زبان‌ها افتادن عصر اینترنت است.
آژانس دیجیتال مارکتینگ پنتا در کنار سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ و کمپین‌های همه‌جانبه دیجیتال، خدمات تخصصی سئو ارائه می‌دهد. کارنامه متخصصان ما در آژانس پنتا به شما نوید کار اصولی و تخصصی و حصول بهترین نتیجه را می‌دهد.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: