* امنیت خط قرمز ارتش
پ
کد خبر : ۱۰۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲ -01 September 2019
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شرق کشور با بیان اینکه امنیت خط قرمز ما است، گفت: ایران اسلامی به هر تجاوزی مانند پهباد جاسوسی آمریکایی با تیر آتشین پاسخ می‌دهد.
به گزارش «آزادی» ، امیرسرتیپ دوم ارسلان پرویز صبح یکشنبه در دیدار با نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد: ملت ایران با اتحاد، همدلی و توجه به توصیه‌های رهبری در سند راهبردی گام دوم مستحکم‌تر از همیشه پیش می‌روند.

وی بیان کرد: دشمن طی سال‌های گذشته با توطئه، جنگ اقتصادی، اعمال تحریم‌ها، تهدید نظام، ترور، ایجاد آشوب، جنگ نرم و جنگ رسانه‌ای به دنبال ایجاد تنگنا برای مردم و تغییر رفتار نظام بوده است.

امیرسرتیپ دوم پرویز ادامه داد: خوشبختانه مردم غیور و فداکار ایران که درس آموخته مکتب عاشورایی امام حسین (ع) هستند در کنار تمام مصائب با صرف هزینه‌های جانی و مالی برای اهداف انقلاب در برابر دشمنان ایستادگی کردند.

وی بیان کرد: شرایط کنونی کشور می‌طلبد که در برابر جنگ دشمن همچون جهاد در دفاع مقدس با مشارکت در اقتصاد، جهاد اقتصادی را پیش برده و با پرهیز از اسراف، بالابردن فرهنگ کار و افزایش سرمایه گذاری در بخش خصوصی در امر تولید کمک کنیم.

جمهوری اسلامی به دنبال جنگ افروزی نیست

فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی گفت: استحکام تدین و معنویت در جامعه، پرهیز از حاشیه سازی، مبارزه با فساد و رانت، اتحاد و همدلی به عنوان شاخصه‌های اصلی و الزامات جهاد اقتصادی است.

وی اظهار کرد: اگر امروز رصد دقیق و بی نقص دشمن، صدور اخطار‌ها و برخورد قاطعانه پدافند هوایی با هرگونه متجاوز هوایی در مرز‌های پیرامونی باعث انصراف از حمله نظامی هوایی می‌شود و دشمن جرأت نزیک شدن به مرز‌های شرف و عزت کشور را ندارد نشانه جهاد دفاعی، اقتدار کشور، آمادگی و توان رزمی است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شرق کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی به دنبال جنگ افروزی نیست، افزود: چنانچه در عرصه نظامی دشمنان دچار توهم و تجاوز شود، امنیتی برای آنان نخواهد بود و سیلی محکمی خواهند خورد.

خودکفایی ارتش در تمامی تجهیزات

وی با بیان اینک ما از قدرت دفاعی و حفظ عمق راهبردی کوتاه نمی‌آییم، افزود: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در چند سال اخیر با وجود تمام کمی‌ها و کاستی‌ها توانسته در حوزه‌های سازندگی و طراحی، تولید و تأمین نیاز‌های دفاعی به خودکفایی برسد.

امیرسرتیپ دوم پرویز ادامه داد: در حال حاضر به کمک مراکز تحقیقاتی تعداد زیادی از سامانه‌های کشف فعال راداری و غیر فعال اوپتیک و رادار‌های بومی در برد‌های مختلف را در اختیار داریم.

وی اظهار کرد: خوشبختانه امروز با پوشش کامل هوایی کشور، کیلومتر‌ها فراتر از مرز‌های هوایی را تحت رصد شبکه یکپارچه پدافند هوایی قرار داده ایم.

امیرسرتیپ دوم پرویز بیان کرد: امروزه برخورداری از انواع موشک‌های هوایی، توپ خانه‌های مجهز به کنترل آتش فعال و غیر فعال، انواع سامانه‌های موشکی و تاکتیکی ارمغان چهل سال تلاش است.

وی گفت: اکنون نیروی پدافند هوایی با تجهیز به انواع سامانه‌های جمع آوری اطلاعات، اطلاعات زمین پایه و هوا پایه بومی پیشرفته حداکثر تسلط و اشراف اطلاعاتی خود را در سطح تاکتیکی، عملیاتی و راهبردی فراهم کرده است.

به متجاوزان با تیر آتشین پاسخ می‌دهیم

امیرسرتیپ دوم پرویز اظهار کرد: طراحی، ساخت و تولید انواع سامانه‌های فرماندهی و کنترل پیشرفته، تولید بومی انواع تجهیزات و سامانه‌های ارتباطی ایمن و پایدار، توسعه شبکه‌های ارتباطی اعم از طراحی و تولید بومی از دیگر فعالیت‌های بوده که در چند سال اخیر رقم خورده است.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی بیان کرد: دشمن متجاوز در صورت حماقت باید منتظر غافلگیری و ضربه خوردن باشد.

وی با بیان اینکه پدافند هوایی مجهز به انواع پهباد‌های بومی با قابلیت‌های حمل موشک‌ها است، گفت: پدافند هوایی در کنار سایر نیرو‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در طرح‌های مردم یاری در سیل‌های اخیر اقداماتی شایسته انجام داده است.

امیرسرتیپ دوم پرویز با بیان اینکه امنیت خط قرمز ما بوده و در این امر هیچ معامله‌ای با کسی نداریم، افزود: ایران اسلامی به هر تجاوزی مانند پهباد جاسوسی آمریکایی با تیر آتشین پاسخ می‌دهد.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، امنیت ، خط قرمز ، ارتش
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: