* قطع وابستگی به واردات لاستیک سنگین از اولویت‌ها است
پ
کد خبر : ۱۰۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴ -31 August 2019
وزیر صمت گفت: تأمین لاستیک سنگین کشور و قطع وابستگی در این زمینه یکی از اولویت‌های مورد توجه دولت است.
به گزارش «آزادی» ، رضا رحمانی بعد از ظهر شنبه در بازدید از کارخانه کویر تایر بیرجند اظهار داشت: شرکت کویر تایر بخش مهمی از تایر کشور را تأمین می‌کند که از این جهت برای کشور دارای اهمیت است.

وی با بیان اینکه تأمین لاستیک سنگین و قطع وابستگی در این زمینه یکی از اولویت‌های دولت در سال جاری است، بیان کرد: تحقق این امر در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری بوده که با جدیت دنبال می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت‌های خوبی در بخش صنعت داریم که بیشتر موارد بیش از نیاز کشور است، بیان داشت: با این وجود لاستیک سنگین از معدود مواردی است که وابسته هستیم به گونه‌ای که تا سال گذشته بالغ بر ۷۰ درصد وابسته بودیم.

رحمانی با اشاره به اینکه در حال حاضر پنج طرح در سطح کشور در زمینه تولید لاستیک سنگین در دست اجرا بوده که کارخانه کویر تایر بیرجند یکی از آن هاست، بیان داشت: این طرح‌ها در اولویت قرار دارد و به هر طریق ممکن به حل مشکلات پیش روی آن کمک خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: باید تمام تلاش خود را بکار گیریم تا به هر طریق ممکن امسال تعطیلی واحد تولیدی نداشته باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: کشور در حال صنعتی شدن است و در این شرایط بحث حمل و نقل یکی از بازار‌های خوب آینده است.

رحمانی با اشاره به مشکلات کویر تایر بیرجند گفت: موضوع تسهیلات مورد نیاز برای طرح توسعه این کارخانه از طریق رئیس کل بانک مرکزی مطرح و پیگیری می‌شود.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: