* پیرامون قدرت نظامی خود با دشمن مذاکره نخواهیم کرد
پ
کد خبر : ۱۰۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸ -31 August 2019
استاندار سمنان بابیان اینکه عمق استراتژیک قدرت ایران در خاورمیانه کشیده شده است، گفت: ایران پیرامون قدرت نظامی خود هیچ‌گاه با دشمن مذاکره نخواهد کرد.
به گزارش«آزادی» ، علیرضا آشناگر بعدازظهر شنبه در جمع پرسنل و سربازان پایگاه پدافند هوایی سمنان بابیان اینکه توان نظامی به عنوان یکی از مؤلفه‌های قدرت ایران، به قدرت تعادل در مراودات بین‌المللی به‌ویژه در خاورمیانه تبدیل شده است، ابراز داشت: امروز عمق استراتژیک ایران از یمن تا سوریه کشیده شده است و دشمنان به دنبال آن هستند که این قدرت را کاهش دهند، اما ایران در خصوص قدرت نظامی خود هیچ‌گاه با دشمن مذاکره نخواهد کرد.

وی ضمن بیان اینکه دشمنان برای محدود کردن و ضربه زدن به‌نظام، با چند راهبرد و انجام عملیات ترکیبی نظیر اقدامات اقتصادی، جنگ روانی و تهدید نظامی به دنبال تهدید مؤلفه‌های قدرت ایران هستند، افزود: آمریکا برای اینکه ما را تحت‌فشار قرار دهد به مؤلفه‌های قدرت ما تهاجم کرد که بحمدالله چیزی عایدش نشد.

عزت ایران حفظ شود

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه راهبرد دیگر آمریکا به‌اصطلاح توافق خوب در مذاکرات بود، ابراز داشت: چراکه سردمداران آمریکایی معتقد بودند که با برجام دچار ضرر شده و باید با کشاندن دوباره ایران به مذاکرات، ملت ما را وادار به تسلیم کنند.

آشناگر ضمن بیان اینکه هدف آمریکا از طرح مذاکرات مجدد، در مرحله اول تسلیم ملت ایران بود، تصریح کرد: شرط نظام جمهوری اسلامی برای مذاکرات حفظ عزت ملت ایران است، آمریکا ازآنجاکه احساس می‌کند که زور دارد و به‌نوعی اقتصاد دنیا نیز در دست اوست می‌تواند ملت‌ها را به تسلیم وادار کند، اما شاهدیم که این اراده ملت ایران است که ترامپ را به اعتراف به عزت و بزرگی ایران وادار می‌کند.

وی بابیان اینکه اگر عزت ملت حفظ شود، از مذاکره ابایی نداریم، افزود: در دور نخست مذاکرات نمایندگان دیپلماسی کشور ما مردانه پای عزت ملت ایستادند و دفاع ارزشمندی را به انجام رساندند، ما ملتی هستیم که در مقابل تحقیر دیگران مغرور هستیم و با تمام توان خود مقابل دشمنان می‌ایستیم.

فشار اقتصادی راهبرد غرب برای تسلیم ایران

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه تشدید فشار اقتصادی علیه ایران راهبردی دیگر بود که استعمارگران باهدف اختلال در نظام پولی و ایجاد نوسانات ارزی بر ملت ما وارد کردند، ابراز داشت: مردم جانانه مقاومت کردند و بحمدالله اکنون کشور ما از شک اولیه خارج‌شده و انشاالله وضعیت اقتصادی روز به روز سامان بهتری پیدا می‌کند.

آشناگر در ادامه تصریح کرد: دولت‌های مرتجع عرب با عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل و اجازه حضور نیرو‌های خارجی در منطقه بر این باور بودند که می‌توانند در کوتاه مدت تغییر نظام در ایران را توسط آمریکا را شاهد باشند، اما حماسه بزرگ ملت ایران نشان داد که مردم ما علی رغم تمام مشکلات و سختی‌ها همواره پای انقلاب و ارزش‌های خود ایستاده‌اند.

وی اضافه کرد: امسال سال برگزاری انتخابات است، به فضل خداوند بزرگ خواهیم دید که مردم در انتخابات پیش رو نیز حماسه دیگری را خلق خواهند کرد.

امنیت و سلامت دو نعمت مجهول

استاندار سمنان بابیان اینکه امنیت و سلامت دو نعمت مهم و البته مجهول هستند، ابراز داشت: انسان‌ها معمولاً از وجود این دو نعمت غافل‌اند تا آنکه خدای ناخواسته مبتلابه عدم امنیت یا سلامت شوند که در این صورت قدر این دو نعمت را بیشتر درک می‌کنند هر جا امنیت باشد می‌توان به رشد و شکوفایی امید داشت و در غیر این صورت هیچ‌کدام قابل‌دسترسی نیست.

آشناگر ضمن بیان اینکه ما طعم تلخ جنگ هشت ساله را چشیدیم، اما خوشبختانه با تلاش نیرو‌های دلاور ما اعم از ارتش، سپاه و بسیج، شاهد بازگشت امنیت به کشور بودیم، تصریح کرد: امروز دشمنان دین و عزت مسلمانان، ناامنی را در خاورمیانه تحمیل کردند و گروه‌هایی را به جان مردم انداختند و حیثیت و آرامش آنان را تهدید کردند.

وی ضمن بیان اینکه مردم غیور، نیرو‌های باانگیزه و قدرت نظامی از مؤلفه‌های قدرت جمهوری‌اسلامی ایران است، افزود: مردم هیچ گاه انقلاب و نظام را تنها نگذاشته و در همه زمینه‌ها حضور یافتند نیرو‌های ارتش، سپاه و بسیج در هر رده و موقعیت و مسئولیت، باروحیه ارزشی و شهادت طلبی، هیچ گاه در حفاظت از کیان اسلامی ما کوتاهی نکرده و قدمی کم نگذاشتند.

استاندار سمنان بابیان اینکه مردم، خالق انقلاب اسلامی بودند، اضافه کرد: زمانی که دشمنان به کشور ما هجوم آوردند، همین مردم در کنار نیرو‌های مسلح، سلاح به دست گرفتند و از کشور دفاع کردند و اکنون نیز در زمان سازندگی با حضور خود در همه عرصه‌ها آرامش را برای کشور ما به ارمغان آوردند.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: