* موفقیت اسلام سیادت غرب را از بین می‌برد
پ
کد خبر : ۱۰۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴ -28 August 2019
امام جمعه مشهد گفت: فرهنگ اسلامی به دلیل متناسب بودن با فطرت مشترک همه انسان‌ها و اقوام، برنده است و موفقیت اسلام، سیادت غرب را از بین می‌برد.
به گزارش«آزادی» ، دومین اجلاس سراسری مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد، از روز گذشته در حال برگزاری است و تا ۸ شهریورماه به طول می‌انجامد.

آیت‌الله علم‌الهدی، امروز در این همایش حضور یافته و در ابتدای سخنرانی خود، ضمن اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه، هدفی را بیان کرده‌اند که معنویت، عبودیت ذات حق و اخلاق بندگی در درگاه خدا، ابزار اصلی برای رسیدن به این هدف پایانی است.

وی افزود: مقام معظم رهبری ابزار رسیدن به‌گام دوم انقلاب را رسیدن به‌تمدن نوین اسلامی دانسته‌اند و در مسیر رسیدن به این نوع از تمدن، باید رفاه مردم مطابق با فطرتشان فراهم شود و نه رفاه حیوانی.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: تلاش ما تماماً در جهت ظهور امام زمان (عج) است و در این راستا، رشد و توسعه جامعه انقلابی با رهنمود‌های مقام معظم رهبری امکان تحقق می‌یابد.

آیت‌الله علم‌الهدی ضمن تأکید بر رقابت فرهنگی، خاطر نشان کرد: اسحاق رابین، نخست وزیر معدوم اسرائیل در سمیناری گفت: «قرن ۲۱، قرن فرهنگ و هنر بوده که در این رقابت، برنده اسلام است؛ چراکه آموزه‌های اخلاقی انسان در این دین، منطبق بر فطرت انسان است.»

وی ادامه داد: این افراد به برد و موفقیت اسلام اعتقاد دارند؛ چراکه فرهنگ اسلامی متناسب با فطرت مشترک همه انسان‌ها و اقوام است. موفقیت اسلام، سیادت غرب را از بین می‌برد، بنابراین جهت باقی ماندن آقایی غرب، باید نظام اسلامی از بین برود.

در ادامه محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد به ارائه بیانات خود پرداخت و گفت: در سال ۹۳، سیاست‌های کلی جهت ارتقاء دانشگاه که یکی از نهاد‌های علمی کشور است، تعیین شد که برای تحقق آن‌ها، جهاد مستمر لازم است. این سیاست‌ها شامل اهتمام به نظام تعلیم و تربیت اسلامی و رعایت اخلاق است و همچنین اصولی وجود دارد که از وظایف دانشگاه است؛ از جمله ارتقاء سلامت روحی نظام سیاسی و تربیت اساتید.

وی ضمن تأکید بر تمایز و تفاوت تربیت اساتید با تربیت دانشجو، بیان کرد: به گفته امام راحل، دانشگاه یکی از مراکز تربیت است. ایشان همچنین می‌فرمایند که معلمی شغل انبیاء است.

طهرانچی همچنین ابراز کرد: تربیت اساتید و دانش‌آموختگان را می‌توان به ۶ وجه مختلف نظیر اعتقادی، اخلاقی، عبادی، اجتماعی، اقتصادی، حرفه‌ای و علمی، فناوری و نوآوری تقسیم کرد. اگر یکی از وجوه مذکور بر دیگری غلبه کند، در سیستم دانشگاه، سرطان به وجود می‌آید.

رئیس دانشگاه آزاد افزود: مصراع «زگهواره تا گور دانش بجوی»، به این معنا نیست که باید در دانشگاه جضور مستمر داشت، بلکه در همه جا باید به‌دنبال تعلیم و تربیت باشیم.

در پایان این همایش، از بسته اقدامات ضد تحریم که به همت بسیج اساتید گردآوری شده بود، رونمایی به عمل آمد.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، موفقیت ، اسلام ، سیادت ، غرب
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: