* نبرد ارتش سوریه با تروریست‌های اجناد قفقاز در شرق ادلب
پ
کد خبر : ۱۰۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳ -27 August 2019
یک منبع نظامی سوری از نبرد سنگینی که میان ارتش سوریه و تروریست‌های اجناد قفقاز و حراس الدین در جنوب ابوظهور در شرق ادلب به دنبال یورش تروریست‌ها به نیرو‌های سوری در جریان است، خبر داد.
به گزارش «آزادی» ، ارتش سوریه نفربر‌های بمبگذاری شده که در داخل آن‌ها عوامل انتحاری القاعده قرار داشتند و در حال حرکت به سوی مواضع نظامی ارتش سوریه بودند در محور حومه شرقی ادلب منفجر کردند.

بر اساس این گزارش؛ گروه‌های موسوم به اجناد قفقاز و حراس الدین حمله گسترده‌ای در محور‌های تل مرق، شم الهوی، الجدوعیه، السلومیه در جنوب ابوظهور در حومه شرقی ادلب شروع کرده اند و نیرو‌های ارتش سوریه نفربر‌های بمبگذاری شده‌ای که آن‌ها ارسال کرده بودند را قبل از رسیدن به هدف در محور درگیری منفجر کردند.

یک منبع نظامی سوری اعلام کرد که نیرو‌ها و تجهیزات گسترده کمکی به محل درگیری اعزام شده است تا یورش تروریست‌ها دفع شود.

نبرد سنگینی هم اکنون میان تروریست‌ها و ارتش سوریه در این حومه شرقی ادلب در جریان است.

تروریست‌های اجناد قفقاز از سال ۲۰۱۲ به سوریه آمده اند. این تروریست‌ها از کشور‌هایی مانند جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و چچن روسیه هستند که در حومه شرقی ادلب به ویژه در شهر ابوظهور هستند. اما تروریست‌های حراس الدین در سال ۲۰۱۶ اعلام موجودیت کردند و به القاعده وابسته هستند. حراس الدین شورای مشورتی دارد که بیشتر آن‌ها از اردن و کشور‌های حوزه خلیج فارس هستند از جمله ابوجلیبیب الاردنی، موسوم به طوباس، ابوخدیه الاردنی، ابوعبدالرحمن المکی، سیف العدل و سامی العریدی. مرکز ثقل آن‌ها حومه شمالی حماه و جنوب ادلب در نزدیکی تروریست‌های حزب الترکستانی است.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، تروریست ، قفقاز ، ادلب
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: