* رسیدگی به مشکلات هپکو در دست پیگیری است
پ
کد خبر : ۱۰۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷ -25 August 2019
استاندار مرکزی گفت: رسیدگی به مشکلات و مطالبات کارگری واحد تولیدی هپکو در دست پیگیری است.
به گزارش «آزادی» سید علی آقازاده روز یکشنبه در حاشیه سفر به خمین به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران افزود: همه توان در ۲ سال گذشته و به ویژه یک ماه اخیر در استان مرکزی برای ساماندهی امور واحد صنعتی هپکو و پرداخت حقوق و مطالبات کارگری به کار گرفته شده و تلاش بر این است که رونق تولید به این صنعت بزرگ کشور بازگردد.
وی ادامه داد: مکاتباتی برای گره گشایی از مشکلات هپکو ه. با رئیس جمهوری صورت گرفته و مقام ارشد اجرایی کشور به وزارتخانه‌های اقتصاد و صمت پیشنهاداتی در حوزه حل مشکلات هپکو داشته است، اما این پیشنهاد‌ها و تصمیم‌ها تا قطعی نشدن اعلام نمی‌شود.
استاندار مرکزی با اشاره به اینکه نیرو‌های هپکو ۲ ماه حقوق طلب دارنداظهار داشت: ۱۲ میلیارد ریال با استفاده از تسهیلات بانک ملی و با موافقت هیئت مدیر امروز و فردا به حساب این واحد تولیدی واریز می‌شود.
آقازاده گفت: در هفته دولت حقوق تیر ماه کارگران واحد صنعتی هپکو پرداخت می‌شود و همه تلاش بر این است که تا پایان شهریور ماه نیز حقوق مرداد شاغلان این صنعت پرداخت شود.
وی تصریح کرد: مدیریت واحد تولیدی هپکو برای فروش چند دستگاه این واحد قول مساعد داده است.

هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی در اراک تاسیس و از سال ۱۳۵۴ شروع به فعالیت کرد.
این شرکت ۲۵ نوع ماشین آلات راه سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می‌کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی، چون ژاپن، آلمان، سوئد تولید می‌شود.
شرکت هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار شد.

استاندار مرکزی همزمان با دومین روز از هفته دولت با حضور در شهرستان خمین ضمن دیدار با خانواده شهدا از چند طرح عمرانی و اقتصادی نیز بهره برداری کرد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، رسیدگی ، مشکلات ، هپکو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: