* عقب‌نشینی کُرد‌ها از «تل ابیض» سوریه
پ
کد خبر : ۱۰۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰ -25 August 2019
یک منبع کُرد سوریه اعلام کرد، در ارتباط با موضوع تشکیل منطقه «امن» در شمال سوریه، نیرو‌های «قسد» به صورت کامل از تل ابیض در شمال سوریه خارج شدند.
به گزارش«آزادی»، یک منبع در گروه موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» (قسد) سوریه، از آغاز اجرای توافق ایالات متحده آمریکا و ترکیه برای ایجاد منطقه موسوم به «امن» (+) در شمال سوریه خبر داد.

ترکیه و آمریکا توافق کرده‌اند که برای دور شدن شبه‌نظامیان کرد از مرز ترکیه، در مرز شمالی سوریه «منطقه امن» ایجاد کنند؛ توافقی که دولت سوریه آن را تجاوز به حاکمیت خود دانست و ضمن محکومیت آن، تأکید کرد که هدف از این مداخلات، طولانی و پیچیده شدن بحران و آسیب رساندن به تمامیت ارضی سوریه است (جزئیات بیشتر).

این منبع کُرد به پایگاه خبری «باسنیوز» گفت که این عقب‌نشینی از شامگاه پنجشنبه/جمعه از منطقه تل ابیض به سمت مسیر «حلب-قامشلی» صورت گرفته است.

وی که یکی از عناصر نزدیک به یگان‌های «مدافع خلق کُرد» است، اعلام کرد: «یگان‌های مدافع خلق با سلاح خود از منطقه کری سبی (تل ابیض به عربی) به سمت شهرک عین عیسی عقب‌نشینی کردند».

این منبع تأکید کرد که در حال حاضر، شهر تل ابیض، «به صورت کامل از نیرو‌های یگان‌های کُرد تخلیه شده است».

باسنیوز به نقل از منابع محلی نیز گزارش داد که شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» (قسد) سلاح سنگین، تجهیزات و ابزار‌های حفاری خود را از تل ابیض و «رأس العین» واقع در مرز‌های سوریه و ترکیه خارج کردند.

نیرو‌های دموکراتیک سوریه شبه‌نظامیان وابسته و تحت حمایت آمریکا هستند که یگان‌های مدافع خلق، هسته اصلی آن را تشکیل می‌دهند.

منابع محلی اعلام کردند که یک کاروان متشکل از «۲۰ خودرو و جنگ‌افزار نظامی حامل دوشکا و ضد جنگنده متعلق به نیرو‌های دموکراتیک، از دروازه قدیمی تل ابیض خارج شد و به شهر رقه بازگشت».

به گفته این منابع، روند حفر سنگر در رأس العین نیز متوقف و تجهیزات حفاری نیز از این مناطق به سمت جنوب رأس العین که به دور از مرز‌های ترکیه و سوریه است، منتقل شد.

وزارت دفاع ترکیه چهارشنبه هفته گذشته از آغاز مرحله نخست طرح منطقه امن خبر داد. این مسئله، پس از تماس تلفنی بین وزاری دفاع آمریکا و ترکیه، صورت گرفت.
منبع: فارس
برچسب ها: آزادی ، عقب نشینی ، کرد ، سوریه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: