* پنج هزار تروریست در محاصره ارتش سوریه
پ
کد خبر : ۱۰۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷ -23 August 2019
یک کارشناس مسائل نظامی گفت: پس از بازپس‌گیری شهر راهبردی "خان شیخون" از سوی ارتش سوریه و همپیمانان آن، ۵ هزار تروریست در محیطی به طول ۲۰۷ کیلومتر مربع در محاصره ارتش هستند.
به گزارش «آزادی» "علی مقصود" سردار بازنشسته و کارشناس مسائل نظامی به اسپوتنیک گفت: پس از تکمیل سیطره ارتش سوریه بر منطقه راهبردی "خان شیخون" در جنوب استان ادلب، مناطق «لطامنه، کفر زیتا، لطمین، الصیاد، مورک، معرکبه و اللحایا» به محاصره ارتش سوریه درآمده است.
به گفته وی در این منطقه که ۲۰۷ کیلومتر مربع امتداد دارد بیش از ۵هزار تروریست مسلح با سلاح سنگین وسبک حضور دارند و دو گزینه بیشتر برای انتخاب ندارند یا باید تسلیم شدن را انتخاب کنند یا اینکه در برابر رتش سوریه قرار بگیرند.
به گفته وی این تروریست‌های هیچ راه فراری به ادلب ندارند و تمام راه‌های گریز و خطوط امدادی آنان از سوی ارتش قطع شده است.
به گفته مقصود، یکی از پایگاه‌های نظارتی ترکیه در منطقه امن شمال سوریه که در منطقه "مورک" قرار دارد هم اکنون درمحاصره ارتش سوریه است.

مقصود افزود: این پایگاه نظارتی ترکیه مدت زیادی نمی‌تواند در این منطقه مستقر باشد، زیرا همه مناطق محاصره شده دیگر سرنگون شده محسوب می‌شوند و در آینده نزدیک به کنترل ارتش سوریه در می‌آید.
این کارشناس مسائل نظامی اضافه کرد: حتی در صورت باقی ماندن این پایگاه ترکیه ای، وجود آن فقط وجودی نمادین برا حفظ آبروی ترکیه به عنوان یکی از طرف‌های ضامن نشست آستانه خواهد بود.

ارتش سوریه پس از پنج سال اشغال شهر راهبردی "خان شیخون" در جنوب استان "ادلب" در شمال غرب این کشور توسط تروریست ها، ۲۷ مردادماه ۱۳۹۸ وارد این شهر شد و بخش‌هایی بزرگی از آن را از اشغال تروریست‌ها خارج کرد.
خان شیخون بزرگ‌ترین شهر حومه جنوبی ادلب است که در ۳۷ کیلومتری حماه، ۱۱۰ کیلومتری حلب پایتخت اقتصادی سوریه و ۷۰ کیلومتری شهر ادلب مرکز این استان قرار دارد و با توجه به این که بخشی از جاده بین المللی حلب به دمشق از آن می‌گذرد، از نظر اداری و نظامی بسیار راهبردی است؛ چرا که این جاده شمال و جنوب سوریه را به هم وصل کرده و مسیر گذر ترانزیت کامیون‌ها بین این دو منطقه است.
تسلط بر خان شیخون این امکان را به دولت دمشق می‌دهد تا براحتی به سمت شمال یعنی "معرة النعمان" حرکت کند؛ منطقه‌ای که به دلیل این که نقطه اتصال مسیر‌های بین‌المللی سوریه به سمت شمال، جنوب، شرق و غرب این کشور است، اهمیت زیادی زیادی دارد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: