* آقای صدا و سیما برای دشمن کار کرده اید؛عذر خواهی کنید
کد خبر : ۲۲۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۷ -22 June 2022
در روزهای گذشته،رهبر انقلاب در سخنانی به این نکته اشاره داشتند که هر کس مردم را از آینده ناامید کند یا مردم را نسبت به تلاش های و برنامه های مسئولان ناامید کند،در خط دشمن است.

آزادی امروز : درست از فردای انتخابات سال 1396 تا زمان به قدرت رسیدن دولت جدید در سال 1400،صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران،تنها یک وظیفه برای خود قائل بود،ناامید کردن مردم از مسئولان دولتی و القای ناامیدی و بی اعتمادی. مساله ای که به روشنی مسیر حرکت صدا و سیما را آگاهانه یا ناآگاهانه در مسیر رئیس جمهور وقت آمریکا دونالد ترامپ و نخست وزیر وقت اسرائیل بنیامین نتانیاهو قرار داده بود.

در روزهای گذشته،رهبر انقلاب در سخنانی به این نکته اشاره داشتند که هر کس مردم را از آینده ناامید کند یا مردم را نسبت به تلاش های و برنامه های مسئولان ناامید کند،در خط دشمن است.

مرور و تحلیل محتوای ساده برنامه های صدا و سیما به عنوان رسانه انحصاری ترین رسانه فراگیر ایران که با بودجه هزاران میلیاردی از جیب مردم اداره می شود،حاکی از این است که در در بازه زمانی ابتدای تا انتهای دولت دوازدهم،این سازمان عریض و طویل در انواع و اقسام محتواهای تولیدی از قبیل سریال،مناظره،میز گرد،مستند،تحلیل و تفسیر خبر و ... کمر به القای بی اعتمادی مردم به مسئولان وقت کرده بود وگاهی حتی در این مسیر حتی از دشمنان این کشور و مردم هم پا را فراتر گذاشته بود.

اگر چه همان زمان هم مشخص بود که مسیری که صدا و سیما در آن زمان در پیش گرفته بود و نشات گرفته از کوته فکری جناحی حاکم بر آن سازمان بود،در مسیر تقویت دشمن و تضعیف خودی بود،اما به هر حال،امروز با مشخص شدن نظر رهبری درباره این مسیر پر ایراد،می توان با صراحت و شفافیت بیشتری درباره آن سخن گفت.در همان زمان هم البته دلسوزان کشور آشکار و پنهان این خط انحراف صدا و سیما را به گونه گون به آنان گوشزد می کردند؛اما به هر دلیلی امکان نداشت که به این صراحت گفت که سخنان دشمنان ایران از زبان صدا و سیما پخش می شود.

درواقع به نظر می رسد هیچ فرد،سازمان یا رسانه ای به میزان صدا و سیما مخاطب سخنان رهبر انقلاب نیست.چرا که از یک سو وجود انحصاری خارق العاده در این سازمان و از سویی دیگر هزینه هزاران میلیارد بودجه کشور برای این رسانه،این رسانه را به مرکز اصلی انعکاس دهنده سیاست های کشور تبدیل کرده است.این در حالی است که این سازمان در سنوات گذشته عینا و دقیقا هر آنچه را که رهبری نظام امروز آن را به صراحت منع کرده است،با تلاش و مدوامتی تام و تمام انجام داده است.

امروز زمانی است که مسئولان این سازمان،از عملکرد سال های گذشته خود،از محضر مردم عذر خواهی کنند،اگر چه به هیچ طریقی نمی توان آسیبی که به ویژه عملکرد این سازمان در طول دوره زمانی دولت قبل،به اعتماد و امید مردم وارد کرد را جبران نمود،اما حداقل می توان متوجه شد که این سازمان خود را تافته ای جدا بافته از سایرین نمی داند و با مرور عملکرد خود در سالیان گذشته خود را مخاطب شماره یک سخنان رهبری نظام می داند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: