* از بدهی کلان تا جاگرفتن آقازاده‌ها در هیات مدیره‌ها/ سازمان تامین اجتماعی قلک دولت‌های ناکارآمد
کد خبر : ۲۲۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲ -17 April 2022
رئیس کانون بازنشستگان قرچک با ابراز تاسف از اینکه دولت بیش از ۴۵۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است، گفت: هرگاه که برای گرفتن خدمتی قانونی یا امکانات رفاهی به سازمان تامین اجتماعی مراجعه می‌کنیم، کم پولی یا کسری بودجه را بهانه می‌کنند.

سید علی حسینیان با ابراز تاسف از اینکه سازمان تامین اجتماعی برای گرفتن حق قانونی خود باید به دولت التماس کند، گفت: در مملکتی که قانون حاکم باشد و می‌بایست قانون حرف اول و آخر را بزند، التماس کردن برای گرفتن حقی قانونی هیچ معنا و مفهومی ندارد.

وی افزود: می‌بایست با یک نامه نگاری ساده، سازمان تامین اجتماعی میزان طلب خود را به دولت بگوید و دولت به سرعت آن را بپردازد، زیرا مطالبه‌ای قانونی است.

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان استان تهران با انتقاد از اینکه دولت‌ها در تمامی سال‌های گذشته نگاه منفعت‌طلبانه‌ای به سازمان تامین اجتماعی داشته‌اند، گفت: سازمان تامین اجتماعی به قلک دولت‌ها، پوشش ناکارآمدی‌ها و حیاط خلوت آقایان و آقازاده‌ها تبدیل شده است.

وی با اعلام اینکه هر گاه دولت با کسری بودجه روبرو شده؛ دست در جیب سازمان تامین اجتماعی کرده است، گفت: گاهی سازمان تامین اجتماعی هزینه مهمانی‌های مجلل مسئولان را می‌پردازد و گاهی دستمزد مربی تیم ملی را از سازمان تامین اجتماعی می‌دهد، این در حالی است که رهبری بارها بر رعایت حق‌الناس بودن سازمان تامین اجتماعی تاکید کرده‌اند.

حسینیان با اشاره به اینکه دولت در قالب ۲۶ قانون، سهم بیمه کارفرمایان بسیاری از کارگاه‌ها را برعهده گرفته است، گفت: از آنجا که میلیون‌ها کارگر از داشتن بیمه محروم بودند، دولت سهم کارفرما را برعهده گرفت وعده‌ای که در برخی موارد به آن عمل نکرد و سهم خود را به تامین اجتماعی نپرداخت.

وی افزود: دولت‌هایی که توان پوشش بیمه‌ای کارگران را نداشتند، برای آنکه از فشار کارگران محروم و بحران حوادث کار رهایی یابند، از جیب سازمان تامین اجتماعی هزینه کردند اما به وعده خود عمل نکردند. تا امروز شرایط به گونه‌ای شده که بدهی دولت باعث کسری بودجه تامین اجتماعی شده و سازمان را با چالشی جدی روبرو کرده است.

رئیس کانون بازنشستگان قرچک با اعلام اینکه سرمایه عظیم سازمان تامین اجتماعی انگیزه شده تا در دوره‌های مختلف برخی آقایان و آقازاده‌های بیکار در قالب مدیرعامل، عضو هیئت مدیره یا مدیر غیر موظف، پول‌های کلانی از سازمان تامین اجتماعی بگیرند، گفت: با نگاهی به نیروهای تحمیلی سالهای گذشته، مشاهده می‌کنیم که سازمان تامین اجتماعی به حیاط خلوت دولت‌ها تبدیل شده و هرگاه هر مشکلی که پیش آمده، دولت‌ها با اموال سازمان تامین اجتماعی که متعلق به کارگران است، ناکارآمدی‌های خود را جبران کرده‌اند.

وی از دولت سیزدهم خواست به این روند معیوب پایان دهد و گفت: همه دولت‌ها سهم حق بیمه خود را نمی‌پردازند به نوعی که ماهیانه حدود ۶ هزار میلیارد تومان تعهد دولت در قبال این ۲۶ قانون پرداخت نمی‌شود. به همین دلیل از دولت سیزدهم انتظار می‌رود حداقل این بدهی ماهیانه را سر وقت بپردازد تا بدهی دولت به سازمان بیشتر از ۴۵۰ هزار میلیارد تومان نشود.

حسینیان با اعلام اینکه سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت مستمری بازنشستگان وام با بهره‌های سنگین از بانک رفاه کارگران دریافت می‌کند، گفت: کدام منطق اقتصادی یا سیاسی حکم می‌کند که سازمان از دولت بیش از ۴۵۰ هزار میلیارد تومان طلب داشته باشد، اما دولت از قدرت خود سوءاستفاده کند و این بدهی را نپردازد تا سازمان ناچار باشد برای پرداخت مستمری بازنشستگان، از بانک وام بگیرد.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: