* عمده‌ترین تخلفات حادثه‌ساز رانندگان چیست؟
کد خبر : ۲۲۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳ -26 March 2022
فرمانده انتظامی پلیس راهور ناجا گفت: امیدواریم که مردم در طول تعطیلات نوروزی که حجم سفرهای آن‌ها افزایش پیدا می‌کند، سرعت مطمئنه را رعایت کرده و از بروز حوادث رانندگی جلوگیری کنند.

سردار کمال هادیانفر فرمانده انتظامی پلیس راهور ناجا در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: بیشترین تخلفات رانندگان مربوط به سرعت غیر مجاز در رانندگی است و پس از آن سبقت‌های غیر مجاز عمده‌ترین موارد تخلفات را شامل می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: علاوه بر اینکه سرعت و سبقت غیر مجاز بیشترین تخلفات رانندگان در جاده‌ها را در برمی‌گیرد، بیشارین تلفات رانندگی نیز به دلیل این دو تخلف پر تکرار است.

فرمانده انتظامی پلیس راهور ناجا در ادامه خاطرنشان کرد: امیدواریم که مردم در طول تعطیلات نوروزی که حجم سفرهای آن‌ها افزایش پیدا می‌کند، سرعت مطمئنه را رعایت کرده و از بروز حوادث رانندگی جلوگیری کنند.

سردار هادیانفر با اشاره به تخلف سبقت غیر مجاز توسط رانندگان تاکید کرد: بیشترین حادثه‌هایی که تلفات زیادی دارند در مسیرهایی رخ می‌دهد که جدا کننده‌ای در جاده‌های دو طرفه وجود ندارد و به شدت کشنده هستند.

ضرورت توجه مردم به نکات ایمنی در زمان رانندگی!

فرمانده انتظامی پلیس راهور ناجا تصادفات رانندگی را از معضلات جدی کشور دانست و اضافه کرد: متاسفانه سالانه بین ۱۶ تا ۱۷ هزار نفر از هموطنان در حوادث ترافیکی مختلف جان خود را از دست می‌دهند و بیشتر متوفیان قربانی سبقت و سرعت غیر مجاز راننده می‌شوند.

سردار هادیانفر همچنین یادآور شد: بستن کمربند ایمنی در زمان حضور سایر سرنشینان در خودرو از جمله مواردی است که مردم در طول همه سفرهای درون شهری و برون شهری باید در کنار نکات ایمنی رانندگی مد نظر داشته باشند.

وی تاکید کرد: با بستن کمربند ایمنی در صورت واژگون شدن خودرو احتمال صدمه دیدن و حتی مرگ و میر تا حد زیادی کاهش پیدا کرده و این اقدام در مجموع در کاهش تلفات حوادث ترافیکی بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: