* قاضی زاده هاشمی: بدهی بنیاد شهید ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است / وضعیت بورس طی سه فرمان در سه روز قابل حل است
کد خبر : ۲۲۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳ -27 February 2022
رئیس بنیاد شهید:
قاضی زاده هاشمی به بدهی‌های مالی بنیاد شهید اشاره کرد و افزود: ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بدهی به شرکت‌های هواپیمایی، بیمه‌ها و… داریم که سعی می‌کنیم تسویه کنیم.

رئیس بنیاد شهید گفت: ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بدهی به شرکت‌های هواپیمایی، بیمه‌ها و… داریم که سعی می‌کنیم تسویه کنیم.

به گزارش «تابناک» امیرحسین قاضی زاده هاشمی، صبح یکشنبه در نشست خبری تبیین برنامه‌های دهه منتهی به ۲۲ اسفند سالروز بزرگداشت شهدا با اشاره به عملکرد پنج ماهه این سازمان، اظهار داشت: در ابتدای کار نیاز بود سازمان و ماموریت‌هایش را بشناسیم و بر اساس آن برنامه ریزی انجام دهیم که ۲ ماهه ابتدایی کار ما به شناخت سپری شد.

وی افزود: بنیاد شهید در تمامی حوزه‌های دولت نقش دارد؛ از آموزش و پرورش تا کشاورزی را تحت پوشش داریم و با توجه به رویکرد‌های دولت آقای رئیسی برنامه تحولی را تدوین کردیم.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: در این برنامه تحولی، ارزیابی و پاداش عملکرد مدیران بسته به این عملکرد آن‌ها در این برنامه تحولی دارد.

رئیس بنیاد شهید تصریح کرد: قصد داریم تا بنیاد شهید تبدیل به یک سازمان هوشمند شود، در این هوشمندسازی ارائه خدماتی مانند صدور گواهینامه‌ها هوشمند می‌شود و به همین منظور سامانه‌های بنیاد شهید را گسترش دادیم.

وی با اشاره به حوزه تعاون که اصل خدمات معیشتی بنیاد شهید است، گفت: خدماتی مانند مسکن، حقوق، کمک معیشت و…، در این حوزه جا دارند، تا کنون این خدمات منظم نبودند، اما اکنون نقطه زن شدند و روی ۵ دهک پایین تمرکز کرده‌ایم، البته برای ۹ هزار خانوار که در سطح یک قرار دارند خدمات ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم.

قاضی زاده هاشمی افزود: در برنامه تبدیل وضعیت‌ها و استخدام افراد اصلاح رویه انجام داده‌ایم و سامانه‌ای برای کارآفرینی و اشتغالزایی ایجاد کردیم که تا کنون ۲۸۰ نفر در این سامانه ثبت نام کردند.

رئیس بنیاد شهید با اشاره به برنامه‌های فرهنگی این سازمان خاطرنشان کرد: در این زمینه از ظرفیت‌های فرهنگی سایر دستگاه‌ها استفاده کردیم و می‌توان به جشنواره‌های شعر زنان و جشنواره ام‌البنین اشاره کرد.

وی بیان کرد: از ۱۱ هزار املاکی که در اختیار داریم هیچکدام ثبت واقعی نشده است که با راه اندازی سامانه ثبت املاک سعی داریم تا تثبیت واقعی ایجاد انجام شود.

به گفته قاضی زاده هاشمی، شفافیت مالی به ویژه سازمان اقتصادی کوثر و خارج شدن بنگاه داری برنامه‌هایی داریم تا بنگاه داری‌ها به سمت ارزش گذاری بروند.

رئیس بنیاد شهید به اشاره به مراکز توانبخشی و خدمات رسانی ایثار گفت: ۵ مرکز توانبخشی ایثار تا ۲۲ اسفند به بهره برداری می‌رسند.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید ۳ برنامه کلی را دنبال می‌کند، گفت: تمرکز بر مأموریت‌های اصلی، اصلاح ساختاری بنیاد که غیر مأموریت گرا است و باقی عملکرد‌های مأموریت گرایی این ۳ مأموریت است.

قاضی زاده با اشاره به برنامه‌های حوزه فرهنگی گفت: بنا شده است استان‌ها در مورد یک چهره بارز یا یک موضوع بارز در حوزه ایثار و شهید فیلم بسازند و با محوریت خود استان و مشارکت مالی بنیاد شهید به مرحله پخش برسانند؛ که البته امروز ۱۳ فیلم از ۶ استان افتتاح می‌شود.

رئیس بنیاد شهید گفت: برنامه اختتامیه کتاب سرخ نگاران است، اولین جشنواره ملی موسیقی نوای مهر است، ششمین جشنواره آموزشی ملی ایثار و…، از دیگر برنامه‌های فرهنگی بنیاد شهید است.

وی بیان کرد: ۲۳۰ هزار نهال به یاد ۲۳۰ هزار شهید قرار است امسال کاشته شود.

قاضی زاده هاشمی به بدهی‌های مالی بنیاد شهید اشاره کرد و افزود: ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بدهی به شرکت‌های هواپیمایی، بیمه‌ها و… داریم که سعی می‌کنیم تسویه کنیم.

به گفته رئیس بنیاد شهید در سال ۱۴۰۱ بودجه بنیاد شهید ۶۰ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: درست است که بودجه رشد کرده، اما پاسخگوی طلبکاران ما نیست، چون بنیاد شهید یک هزینه اجتناب ناپذیر دارد، البته منهای برنامه‌های فرهنگی و عمران و توسعه؛ همچنین سالانه ۷۰ هزار میلیارد تومان فقط حقوق و مستمری پرداخت می‌کنیم.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه بانک دی وضعیت خوبی نداشت، افزود: از روز اول هجمه سنگینی روی من بود که وضعیت بانک را درست کنم، با چنین وضعیتی (مشکلاتی که وجود داشت) کار را تحویل گرفتیم تا اوضاع را مناسب کنیم البته ورود ما به عنوان وکیل سهامداران است نه بنیاد شهید. چراکه دی بانک خصوصی است و نقش آفرینی رئیس بنیاد به عنوان نماینده سهامداران باید باشد.

رئیس بنیاد شهید در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما تصمیم دارید از بنیاد شهید بروید و سفیر شوید، گفت: برخی افراد دوست دارند من بروم، اما چنین نیست من از بنیاد حقوق نمی‌گیرم، چون استاد دانشگاه هستم و تصمیمی برای رفتن از بنیاد ندارم.

وی ادامه داد: شرایط بیمه دی بهتر شده است، اما ۲ مشکل دارد یکی نقدینگی که امسال ۳۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد ما بوده است در حالی که عملکرد ما ۵ هزار میلیارد تومان است و ۵۰۰ میلیارد کسری دارد. یکی دیگر هم ترمیم منابع بیمه است که در تلفیق به تصویب رسید تا منابع را تقویت کنیم.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه برخی حاضر نیستند با بیمه کار کنند، گفت: دنبال توسعه خدمات بیمارستانی به خصوص در تخت‌های روانپزشکی هستیم.

رئیس بنیاد شهید بیان کرد: ما ۵۷ سازمان فرهنگی داریم که همه مسؤول هستند. کار بنیاد جهت دهی و به کارگیری این سازمان‌های در برنامه‌های فرهنگی است.

وی با اشاره به وضعیت بنیاد شهید در بورس، افزود: وضعیت بورس طی سه فرمان در سه روز قابل حل است حتی طرح شکایتی برای دادستان کردیم و امیدواریم به نتیجه برسیم.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به موضوع شفافیت گفت: در این زمینه فعالیت ۴۰ شرکت را در طول سه سال استخراج کرده ایم و قرار است وضعیت سهامداری‌ها مشخص شود شاید لازم باشید برخی شرکت‌ها ادغام شود.

برچسب ها: بنیاد شهید ، بورس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: