* ۲/۵ میلیون دلار ارز بیماران خاص به چه کسانی تعلق گرفته است؟
کد خبر : ۲۲۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵ -12 December 2021
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال جاری حدود ۸ میلیارد دلار اعتبار برای ارز دولتی پیش بینی شد که البته این موضوع اشکالاتی هم داشته است، چرا که معیشت، نان و سلامت مردم ارجحیت به تمام امور داشته و دارد؛ از ۸ میلیارد دلار دقیقا ۲/۵ میلیارد آن به بیماران خاص اختصاص داده شد.

مجتبی یوسفی در مورد تاثیرات ارز ۴۲۰۰ بر روى دارو در حمایت از بیماران خاص گفت: اصطلاح ارز ترجیحی در دولت قبل با ادبیات ارز جهانگیری به مبلغ ۴۲۰۰ تومان وارد شد که در سال ۹۷ با مبلغ رسمی آن ۲۵۰ هزار دلار مطرح شد که به واسطه ورود دلالان و سوداگران اقدام به ایجاد تقاضاهای کاذب و منجر به متلاطم شدن بازار ارز شد، از طرفی نابسامانی این بازار به واسطه سفر با تور به کشورهای اروپایی به وجود آمد و به همین طریق منابع ارزی در کشور پول پاشی شد.

معیشت، نان و سلامت مردم ارجحیت به تمام امور دارد

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای افزود: در بودجه سال جاری حدود ۸ میلیارد دلار اعتبار برای ارز دولتی پیش بینی شد که البته این موضوع اشکالاتی هم داشته است چرا که معیشت، نان و سلامت مردم ارجحیت به تمام امور داشته و دارد؛ در مورد دارو این ماجرا تعریف می‌شود، در خصوص بیماران خاص همین عمل تکرار مى‌شود از ۸ میلیارد دلار دقیقا ۲/۵ میلیارد آن به بیماران خاص اختصاص داده شد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: جای سوال دارد که ارز دولتی که پرداخت می‌شود کجا هزینه می‌شود؟ بی شک این موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد، این روش توزیع ارز دولتی روش مناسبى نیست اما با حذف یک شبه ارز دولتی هم موافق نیستیم.


یوسفى با اشاره به وضعیت ناخوشایند بیماران خاص در تهیه دارو گفت: ۲/۵ میلیارد دلار از ۸ میلیارد دلار مخصوص بیماران خاص است باید مشخص شود این ارز به چه کسانی تعلق گرفته است. کمبود دارو و گرانی آن فشار حداکثری روی قشر ضعیف جامعه داشته است، داروهای میلیونی که گاهی نبود آن‌ها به قیمت جان بیماران تمام می‌شود.

ضرورت ورود جهادی دولت به قیمت دارو

عضو کمیسیون عمران در مجلس تاکید کرد:دولت سیزدهم تمام تلاش خود را در جهت بهبود شرایط معیشتی مردم می‌کند، امیدوارم در خصوص تامین دارو و کاهش قیمت نجومی آن هم به صورت جهادی عمل کند تا هم ارز دولتی به صورت پا برجا باقی بماند و از طرفی دارو تهیه شده به دست بیمار واقعی برسد.

صنعت بیمه نقش حمایتی خود را به درستی ایفا نمی‌کند

یوسفى افزود: در کشور ما صنعت بیمه نقش حمایتی خود را به درستی ایفا نمی‌کند، عدم حمایت دارویی از طرف بیمه ها یعنی سوءاستفاده از افرادى که تمام اعتماد خود را به پاى این صنعت ریخته‌اند؛ انتظار داریم فرآیند بیمه‌ها تغییر کند و در این شرایط حمایت تمام قد بیمه‌ها از بیمه شدگان لازم و ضروری است، بیماری‌های خاموش و آشکار از خدمات دندان پزشکی تا بیماری‌های خاص باید تحت حمایت بیمه ها باشند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: کمیسیون بهداشت و کمیسیون اقتصاد باید طرح‌هایی را بررسی کنند تا بتوانیم بیمه‌ها را براى پوشش حداکثرى بیماری و دارو به میدان بیاوریم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: