* کالیچی آنتالیا کجاست؟
کد خبر : ۲۲۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷ -06 December 2021
اگر شما هم درباره ترکیه و دیدنی‌های آن زیاد شنیده‌اید و دوست دارید با تور ترکیه به این‌کشور زیبا سفر کنید در این‌مقاله با ما همراه باشید. قبل از رزرو و خرید تور آنتالیا یا دیگر شهر‌های ترکیه حتما درباره دیدنی‌ها و تفریحات شهر مقصد خود تحقیق کنید. داشتن برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند تا سفر بی‌نظیری را تجربه کنید.

کالیچی آنتالیا کجاست؟

 

شهر قدیم کالیچی که قرار است درباره آن در ادامه این‌مطلب توضیحاتی را بیان کنیم یکی از دیدنی‌های آنتالیا است. شهر قدیم کالیچی توانسته با زیبایی‌ها و دیدنی‌های خود، نظر بسیاری از مسافران را جلب کند. شهر کالیچی می‌تواند فرصت بازدید خوبی را برای افراد علاقه‌مند به مراکز و جاذبه‌های تاریخی فراهم کند. این‌موضوع در حالی است که شما چشم‌انداز زیبایی از دریا را هم دارید که اوقات دل‌نشینی را در دفتر خاطرات سفر شما به وجود می‌آورد.

اگر تا همین‌جا درباره شهر قدیم کالیچی آنتالیا کنجکاو شده‌اید و دوست دارید بدانید که کالیچی آنتالیا کجاست، با ما تا انتهای این‌مطلب همراه باشید.

کالیچی آنتالیا

همان‌طور که در قسمت قبل هم بیان شد، کالیچی یکی از مناطق قدیمی و تاریخی آنتالیا است. این‌شهر قبلا توسط دیوار‌هایی محاصره بوده که در دوران مدرن این‌ویژگی را ندارد. بسیاری از افراد کالیچی را با نام شهر قدیم نیز می‌شناسند. ترجمه لغوی کالیچی به معنای درون قلعه است.

سازه‌هایی که در این‌منطقه وجود دارند بسیار قدیمی هستند و حتی برخی از آن‌ها به دوران روم، بیزانس، سلجوقی و عثمانی بر‌می‌گردد. شهر تاریخچه مفصلی دارد و بیان آن از حوصله این‌متن خارج است، اما بد نیست بدانید که شهر در دوره رومیان ساخته شده و از آن برای واردات و صادرات کالا استفاده می‌شده است.

امروزه بیشتر خانه‌های این‌منطقه به مغازه‌ها و فروشگاه‌های متنوع تبدیل شده است. تعداد کمی هنوز برای سکونت استفاده می‌شوند. با ما همراه باشید تا درباره کالیچی اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

کالیچی آنتالیا کجاست؟



جاذبه‌های کالیچی

اگر با تور ترکیه به آنتالیا سفر می‌کنید حتما باید بخشی از سفر خود را به بازدید از اماکن تاریخی اختصاص دهید. شهر قدیم کالیچی معماری جذابی را در دل خود جای‌داده که چشمان هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند.

ترکیب معماری قدیم و مدرن باعث شده تا تصاویر فوق‌العاده‌ای خلق شود. کوچه‌های مارپیچ و باریک محله هم به جذابیت‌های آن اضافه کرده است. همچنین جاذبه‌‌های دیدنی فراوانی در منطقه وجود دارد که از آن‌ها نباید غافل شد. از‌جمله این‌جاذبه‌ها و دیدنی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
● دروازه هادریان: دروازه هادریان زیبا‌ترین و مهم‌ترین بنای کلیچی به‌شمار می‌رود که بسیاری از افراد هنگام خرید تور آنتالیا با آن آشنا هستند و نام آن را شنیده‌اند.
● ساحل مرمرلی: ساحل مرمرلی یکی از معروف‌ترین سواحل آنتالیا است که در فاصله بسیاری کمی از کالیچی قرار گرفته است. اگر هوس شنا کرده‌اید کافی است از کالیچی با چند دقیقه پیاده‌روی به ساحل مرمرلی بروید و حتی لوازم شنا را از آن‌جا اجاره کنید.
● مسجد تکلی مهمت پاشا: مسجد تکلی مهمت در قرن هجدهم میلادی ساخته شده و امروزه یکی از آثار زیبا و دیدنی آنتالیا است. اگر اهل تماشای سازه‌های تاریخی باید، دیدن گنبد اصلی و کاشی‌کاری‌های مسجد تکلی مهمت آنتالیا برای شما جذاب خواهد بود.
● برج ساعت آنتالیا: کالیچی برج‌های قدمی بسیاری داشته که برج ساعت یکی از آن‌ها است. نوشته‌های باستانی روی برج وجود دارد و جنس آن از سنگ است.

موقعیت کالیچی آنتالیا

اگر با خرید تور آنتالیا قرار است به کالیچی بروید، احتمالا برنامه‌ریزی‌‌های لازم را خود تور انجام خواهد داد. اگر هم دوست داشته باشید می‌توانید تل محل اقامت خود را نزدیک کالیچی انتخاب کنید تا با پیاده‌روی به آن دسترسی داشته باشید. کالیچی در‌واقع در قسمت شرق شهر آنتالیا قرار گرفته و یافت آن کار دشواری نیست. اگر درباره دسترسی به شهر قدیم کالیچی سوال کنید، همه به آن پاسخ می‌دهند. اگر هم از اپلیکیشن‌‌های مسیر‌یاب استفاده کنید به‌راحتی به هر‌نقطه یا مکانی از منطقه که بخواهید هدایت خواهید شد.

کالیچی آنتالیا کجاست؟



برای دسترسی به کالیچی کافی است از هر‌نقطه شهر یک تاکسی به مقصد کال کاپیسی، میدان اصلی شهر بروید. برج ساعت که در ورودی کالیچی قرار دارد و درباره آن در قسمت‌های قبل صحبت کردیم، در همین میدان قرار دارد. تور شما از همین نقطه آغاز شده و اگر دوست داشتید برای بازدید از دیدنی‌های نزدیک به این‌منطقه برنامه‌ریزی منظمی داشته باشید.

کلام آخر

تور ترکیه و به‌خصوص تور شهری مانند آنتالیا یکی از تور‌های محبوب است که هر‌ساله افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند. در این‌مطلب سعی کردیم درباره یکی از مناطق دیدنی و تاریخی آنتالیا صحبت کنیم. شهر قدیم کالیچی و دیدنی‌های اطراف آن باعث شده تا مسافران زیادی حداقل یک روز از مسافرت خود را برای بازدید و گشت‌وگذار در این‌منطقه صرف کنند. دسترسی به کالیچی هم که درباره آن صحبت کردیم بسیار آسان است. اگر نخواهید پیاده به این‌قسمت بروید، کافی است از یک تاکسی مستقیم استفاده کنید.

برچسب ها: کالیچی ، ترکیه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: