* ۹۰ درصد مردم کدام استان‌ها واکسن تزریق کرده‌اند؟
کد خبر : ۲۲۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲ -04 December 2021
بنابر اعلام وزارت بهداشت ۷ استان رکورددار استقبال از واکسیناسیون در کشور هستند و بیش از ۹۰ درصد جمعیت آن‌ها یک دوز واکسن تزریق کرده اند.

بنابر اعلام مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت تاکنون ۵۸ میلیون دوز اول واکسن و ۴۸ میلیون دوز دوم واکسن و یک میلیون و ۱۷۶ هزار دوز سوم و یادآور واکسن کرونا تزریق شده است و واکسن‌های تزریق شده در کشور در مجموع به بیش از ۱۷۰ میلیون رسیده است.

بر این اساس تاکنون ۸۵ درصد جمعیت هدف بالای ۱۲ سال دوز اول را تزریق کرده‌اند و پوشش کامل واکسیناسیون در جمعیت هدف به ۷۱ درصد رسیده است.

تاکنون در کشور بیش از ۱۳۴ میلیون و ۴۲۸ هزار شده است.

مردم استان گیلان با ٩٢ درصد تزریق دوز اول رکورددار واکسیناسیون در کشور هستند و استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، مرکزی، مازندران و هرمزگان با ۹۰ درصد تزریق دوز اول در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

استان گیلان با ۸۱ درصد رکورددار ایمنی جمعی واکسیناسیون در کشور است و در جایگاه‌های بعدی استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، خراسان شمالی و اردبیل قرار دارند.

استان قم با ۷۰ درصد تزریق دوز اول کمترین میزان استقبال از واکسیناسیون در کشور را به خود اختصاص داده است و در جایگاه‌های بعدی استان کردستان با ۷۴ درصد، البرز با ۷۷ درصد، بوشهر و سیستان و بلوچستان با ۷۸ درصد کمترین میزان استقبال از واکسیناسیون را داشتند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: