* سندرم تونل کارپال مچ دست چیست؟
کد خبر : ۲۲۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳ -29 November 2021
آریستا شجاع الدین با تشریح بیماری شایع سندرم تونل کارپال مچ دست به جزئیات درمان و راهکار‌های پیشگیری از این عارضه پرداخت.

دکتر آریستا شجاع الدین عضو انجمن جهانی طب سوزنی درخصوص سندرم تونل کارپال مچ دست عنوان کرد: یکی از کاربرد‌های لیزر‌های درمانی، بهبود بیماری شایع سندرم تونل کارپال است که از لیزر درمانی و طب سوزنی برای این بیماران استفاده میشود.

وی افزود: در سندرم تونل کارپال، فشار روی عصب مدین در ناحیه مچ دست به دلیل التهابی که در تونل کارپال ایجاد شده است علائم درد،بی حسی و مورمور شدن انگشتان دست را در پی دارد که این علائم در شب‌ها شدت می‌یابد.

شجاع‌الدین تصریح کرد:در مراحل شروع درگیری التهابی تونل کارپال و در فرم خفیف ان، با برطرف شدن عوامل زمینه‌ای در اغلب موارد این سندرم به تدریج برطرف میشود.


‎این لیزرتراپیست گفت: در موارد خفیف و متوسط این سندرم، استفاده از لیزر‌های درمانی به برطرف شدن التهاب و درد در منطقه کمک میکند.


‎شجاع‌الدین ادامه داد: در صورت ایجاد سندرم تونل کارپال در طول بارداری، اغلب چند ماه پس از خاتمه بارداری علایم برطرف می‌شود.


‎عضو انجمن جهانی طب سوزنی تصریح کرد: در مواردی که فرم خفیف این عارضه وجود دارد استفاده از اسپیلت برای ثابت نگه داشتن مچ دست حداقل به مدت چهار هفته در طول شب، موجب کاهش درد و علائم بهبودی خواهد شد.

وی ادامه داد: براساس مقالات معتبر پزشکی چاپ شده طب سوزنی در درمان سندرم تونل کارپال موثر است. این روش درمانی در مقایسه با مراقبت‌های عمومی و دارو‌های ضد التهابی موثرتر بوده است.براین اساس طب سوزنی می‌تواند علائم التهاب، درد، بی حسی و مورمور در منطقه درگیر را بهبود بخشد.


‎شجاع‌الدین گفت: در مواردی که سندرم تونل کارپال شدید باشد بیمار باید به یک متخصص جراحی ارجاع داده شود، زیرا استفاده از جراحی به عنوان درمان قطعی موارد شدید سندرم تونل کارپ به حساب می‌آید.


‎مدیر مرکز پیشگیری و ارتقاء سلامت پویا افزود: لیزر تراپی برای درمان غیر جراحی سندرم تونل کارپال خفیف تا متوسط به کار می‌رود که خوشبختانه در این مرکز برترین متخصصین لیزر به همراه پیشرفته‌ترین لیزر‌ها با مناسب‌ترین پاسخ‌های درمانی به بیماران ارائه می‌شود.

‎شجاع الدین عنوان کرد: پاسخ‌های بیولوژیکی در اثر لیزر‌های درمانی موجب کاهش درد و التهاب و کاهش علائم در این بیماران است. در مواد خفیف سندرم تونل کارپال با تشخیص به موقع و پیشگیری و مداخلات موثر میتوان جلوی پیشرفت و درگیری شدید عصب در ناحیه مچ دست را گرفت.


‎عضو انجمن لیزر پزشکی ایران ادامه داد: وجود اضافه وزن، دوران بارداری و نوع فعالیت با دست می‌تواند در ایجاد سندرم تونل کارپ موثر باشد.سابقه بیماری‌هایی مانند دیابت، سندرم تونل کارپال در خواهر یا برادر فرد و سابقه آسیب به مچ دست امکان ابتلا به سندرم تونل کارپال را در شخص بالا میبرد.


‎شجاع الدین عنوان کرد: در مواردی که درگیری عصب در سندرم تونل کارپال شدید است و نیاز به جراحی باشد، چند ماه طول می‌کشد تا دست به طور کامل به فعالیت طبیعی خود بازگردد

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: