* صف‌های طولانی در مقابل بانک‌های افغانستان
کد خبر : ۲۲۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵ -02 September 2021
بانک‌های افغانستان با مشکل کمبود پول نقد مواجه هستند و این باعث ایجاد صفوف طولانی در مقابل بانک و موسسات اعتباری شده است.

کابل/خبرگزاری آناتولی : در پی تعطیلی دو هفته‌ای بانک‌ها در افغانستان پس از تصرف این کشور توسط طالبان، بانک‌ها با مشکل کمبود پول نقد مواجه شده‌اند و این باعث ایجاد صفوف طولانی مردم در مقابل بانک و موسسات اعتباری شده است.

با سقوط دولت افغانستان، قیمت دلار در این کشور حدود 15 درصد صعود کرده و قیمت بسیاری از کالا و اجناس نیز افزایش یافته است.

شهروندان افغانستان در حال حاضر تنها می‌توانند 20 هزار افغانی (حدود 200 دلار) در هفته پول از بانک‌ها برداشت کنند.

برخی از مردم این کشور بر این باورند که این مشکلات با تشکیل دولت جدید کاهش می‌یابد.

طالبان اقدامات امنیتی در مقابل بانک‌ها اتخاذ کرده و برای جلوگیری از ازدحام و هرج و مرج صف‌آرایی کرده‌اند.

جواد امینی، یکی از شهروندانی که در صف بانک ایستاده بود به خبرنگار آناتولی گفت: دو روز است که صف می‌ایستم، مردم می‌خواهند پس‌انداز یا حقوق خود را دریافت کنند اما با بحران کمبود پول نقد مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه قصد مهاجرت به فرانسه را دارد، اظهار داشت: کارمندان بانک با مراجعین بدرفتاری می‌کنند، مردم را کتک می‌زنند.

امینی افزود: اگر فرودگاه کابل باز شود ملک و املاک خود را می‌فروشم و می‌روم. من مطمئنم اکثر مردم اینجا را ترک خواهند کرد.

امین جویار، دانشجوی علوم تربیتی در هند نیز گفت: حدود دو هفته است در صف شعب مختلف بانک‌ها منتظر ایستاده‌ام. برای امرار معاش پول برداشت می‌کنیم. متأسفانه برخی از شعب بسته بود و بانک‌های باز بسیار شلوغ هستند.

وی افزود: به آینده افغانستان امیدوارم؛ می‌خواهم روزی تحصیلات خود را به پایان رسانده و به مردم خود خدمت کنم. نمی‌خواهم افغانستان را ترک کنم.

برچسب ها: افغانستان ، کابل
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: