* ترکیه: امکان پذیرش افغان‌های تخلیه‌شده را نداریم
کد خبر : ۲۲۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۴ -02 September 2021
وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که امکانی برای پذیرش موقت ترکیه از افغان‌هایی که توسط هر کشوری تخلیه می‌شوند، وجود ندارد.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در نشست مشترک خبری با سیگرید کائگ، همتای هلندی خود در آنکارا گفت: امکانی وجود ندارد افغان‌هایی که توسط هر کشوری تخلیه می‌شوند، برای مدت معینی در کشورمان اقامت داشته باشند. از ابتدا می‌گوییم که اگر چنین درخواستی دریافت کنیم، قبول نخواهیم کرد.

چاووش‌اوغلو در پاسخ به سوالی درباره احتمال به‌روزرسانی توافق‌نامه مهاجرت اتحادیه اروپا با ترکیه برای مشمول آن پناهجویان افغان خاطرنشان کرد: ترکیه میان پناهجویان بازگردانده شده از یونان در چارچوب توافق‌نامه مهاجرات اتحادیه تبعیضی قائل نیست. اما اتحادیه اروپا فقط بیش از 20 پناهجوی سوری را پذیرفته است.

وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد: اگر در مورد مهاجران افغان، اتحادیه اروپا رویکرد «ما پول می‌دهیم، شما آنها را در کشور نگه دارید» را اتخاذ کند، با آنها همکاری نخواهیم کرد.

چاووش‌اوغلو به‌روزرسانی این توافقنامه را برای بازگشت داوطلبانه و شرافتمندانه افغان‌ها و سوری‌ها به افغانستان در صورت برقراری امنیت و ثبات در این کشور ضروری دانسته و افزود: چرا که این مشکل گسترش می‌یابد و مشکلاتی جدیدی به همراه دارد. اگر برای اتحادیه اروپا مشکل است، برای ترکیه نیز مشکل است.

برچسب ها: ترکیه ، افغانستان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: