* طالبان: ایران و چین درباره ما نگرانی ندارند
کد خبر : ۲۲۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۸ -25 August 2021
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان با تاکید بر اینکه این گروه خواستار توسعه روابط با کشور‌های منطقه است، تاکید کرد که معاون سیاسی این گروه با رئیس سازمان سیا دیداری نداشته است.

«محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان دیدار محرمانه رئیس سازمان سیا با «ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی طالبان را رد کرد.

وی همچنین تصریح کرد که گزارش‌های مبنی بر توافق بین طالبان و آمریکا برای تسلط این گروه بر افغانستان «کاملاً» اشتباه است.

سخنگوی طالبان با اشاره به مهلت تعیین شده برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان یعنی ۳۱ آگوست، ادامه داد: آمریکایی‌ها باید در زمان تعیین شده برای خروج نیرو‌های خود از افغانستان پایبند باشند.

نعیم پیرامون روابط این گروه با کشور‌های منطقه پس از سقوط دولت سابق افغانستان گفت: روابط ما با ایران، چین، ازبکستان و پاکستان و سایر کشور‌ها جدید نیست، این کشور‌ها نگرانی (درباره ما) ندارند.

سخنگوی طالبان به «المیادین» گفت که طالبان با کشور‌های همسایه افغانستان تماس مداوم دارد و خواستار توسعه روابط با کشور‌های منطقه است.

«ذبیح‌الله مجاهد» سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ در افغانستان روز گذشته از تأیید ادعای واشنگتن‌پست مبنی بر دیدار «ویلیام برنز» رئیس سیا با «ملا برادر» معاون سیاسی طالبان خودداری کرد.

وی که در یک نشست خبری پاسخگوی سؤالات خبرنگاران بود، در پاسخ به سؤالی درباره گزارش اخیر واشنگتن تایمز اعلام کرد که نمی‌تواند این گزارش را تأیید کند.

ساعاتی قبل روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود مدعی شد که ویلیام برنز رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) روز دوشنبه در کابل با ملا برادر معاون سیاسی طالبان دیدار کرده است.

به نوشته واشنگتن‌پست، احتمالاً موضوع خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان تا روز ۳۱ اوت (۹ شهریور) -که دولت بایدن به شدت از سوی متحدانش برای جلب مواقت طالبان به‌منظور تمدید این مهلت تحت فشار است- محور اصلی گفتگو‌های برنز و ملا برادر بوده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: