* ۲۸ درصد مدارس فردوس تخریبی است
پ
کد خبر : ۹۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ -15 August 2019
مدیر آموزش و پرورش فردوس گفت: در حال حاضر ۲۸ درصد مدارس فردوس تخریبی است و این شهرستان رتبه اول مدارس تخریبی را در استان دارد.
به گزارش«آزادی»  محمد ناظری ظهر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه تصریح کرد: در حال حاضر ۱۳ مرکز آموزشی شهرستان فردوس بدون گرمایش مرکزی است.

وی با بیان اینکه در مسکن مهر کمبود فضای آموزشی داریم گفت: با این وجود سه مدرسه ما در اختیار دانشکده‌های شهرستان است که حاضر به تخلیه آن‌ها نیستند.

مدیرآموزش و پرورش فردوس اضافه کرد: در هفته دولت یک مدرسه خیرساز به بهره برداری خواهد رسید و امیدواریم مدرسه شهید کریمیان اسلامیه در سه ماه آینده و مدرسه باغستان طی هشت ماه آینده تکمیل شود.

ناظری با اشاره به اینکه امسال ۱۵ درصد نیرو‌های شاغل در آموزش و پرورش فردوس بازنشست می‌شوند، افزود: این میزان در سه سال آینده ۵۰ درصد است و چنانچه تدبیری اندیشیده نشود با بحران نیروی انسانی مواجه خواهیم شد.

وی از تعمیر و نوسازی سرویس بهداشتی چهار مدرسه و آسفالت ۹ مدرسه دیگر خبر داد و افزود: به همت یک خیر کویتی یک دارالقرآن در باغستان علیا در حال ساخت است.

مدیرآموزش و پرورش فردوس به موفقیت‌های دانش آموزان فردوس دربخش پرورشی و آموزشی اشاره کرد و گفت: در کنکور امسال ۶۷ رتبه زیرهزار و ۴ رتبه زیرصد داشتیم و از نظر معدل دانش آموزان فردوسی در استان رتبه اول را کسب کردند.

ناظری کسب رتبه اول سرود همگانی توسط گروه سرود مدرسه سما، کسب رتبه دوم کشوری در رشته حفظ عمومی قرآن کریم توسط رقیه معراجی، مقام سوم کشوری در رشته تفسیر قرآن کریم توسط محمد جعفرآزاد شریفی و موفقیت مهدی قلی زاده برای پنجمین سال متوالی و کسب رتبه پنجم کشوری در رشته حفظ قرآن کریم را تنها بخشی از موفقیت‌های دانش آموزان فردوسی در بخش پرورشی و آموزشی برشمرد.

وی اضافه کرد: در بحث اوقات فراغت نیز در حال حاضر ۱۳ پایگاه در سه حوزه قرآن، ورزش و فرهنگی با حضور دو هزار و ۵۰۰ دانش آموز فعالیت دارد و در بخش آسیب‌های اجتماعی کارگاه‌های آموزشی مختلفی برای دانش آموزان برگزارشده و یا در حال برگزاری است.

در پایان این نشست خبری از خبرنگاران شهرستان فردوس بمناسبت روز خبرنگار توسط مدیریت آموزش و پرورش فردوس تجلیل شد.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، مدرسه ، فردوس ، تخریبی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: