* نخست وزیر پاکستان نسبت به وقوع جنگ با هند هشدار داد
پ
کد خبر : ۹۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳ -15 August 2019
نخست وزیر پاکستان با انتقاد دوباره از تصمیم هند در مورد کشمیر، هشدار داد که دهلی نو در این منطقه به دنبال تکرار کشتار سربرنیتسا است و در صورت وقوع جنگ اسلام‌آباد آمادگی مقابله را داراست.
به گزارش «آزادی» ، «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان با انتقاد دوباره از تصمیم هند درباره کشمیر، نسبت به وقوع کشتار در این منطقه از سوی دهلی نو هشدار داد.

نخست وزیر پاکستان در این ارتباط هشدار داده که مقامات هندی در کشمیر به دنبال تکرار فاجعه مشابه کشتار سربرنیتسا در بوسنی است.

عمران خان که در منطقه کشمیر تحت کنترل این کشور حضور داشت، همچنین درباره نقشه هند در راستای پاکسازی نژادی مسلمانان از کشمیر هشدار داد و گفت: هند به دنبال آن است که در منطقه پاکستانی کشمیر، عملیات نظامی انجام دهد و اگر جنگی بین پاکستان و هند دربگیرد، جامعه جهانی مسئول آن خواهد بود.

با این حال نخست وزیر پاکستان از آمادگی ارتش و نیرو‌های نظامی کشورش در برابر هر گونه جنگ احتمالی بر سر کشمیر خبر داد و گفت: همه ملت پاکستان آماده مقابله با هند خواهند بود.

تنش میان هند و پاکستان از چند هفته گذشته بر سر مسئله کشمیر تشدید شده و اسلام آباد از ارجاع پرونده کشمیر به شورای امنیت خبر داده است.

تنش‌ها میان دهلی نو و اسلام‌آباد پس از آن بالا گرفت که دولت و کنگره هند قانون خودمختاری کشمیر را لغو کردند و با تقسیم این منطقه از اعمال محدودیت در این منطقه خبر دادند.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: