* خرید خودرو با چک‌های مسروقه
پ
کد خبر : ۹۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵ -15 August 2019
رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت، از دستگیری یک سارق در محدوده شرق تهران خبر داد و گفت: این متهم پس از سرقت چند فقره چک از یک خانه اقدام به خرید خودرو کرده بود.
به گزارش«آزادی» ، سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال به تشریح این خبر پرداخت و گفت: در اولین روز‌های بهمن ماه سال ۹۷ یکی از شهروندان ساکن لواسان با مراجعه به کلانتری ۱۶۶ اظهار داشت که از منزلش سرقت شده است.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با حضور ماموران کلانتری در محل بررسی‌های اولیه انجام و پرونده در اختیار کاراگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی افزود: شاکی به پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت دعوت شد و در تحقیقات اظهار داشت که غروب آخرین روز از دی ۹۷، از منزل خود واقع در لواسان، خارج شده و پس از انجام امور شخصی به منزل مراجعه کرده ناگهان فردی با صورت پوشیده از دیوار خانه اش به داخل پریده و با تهدید سلاح سرد دست و پای او را بسته و هفت فقره چک (چهار فقره چک امانتی دوستان شاکی و سه فقره چک متعلق به خود شاکی) و حدود یک میلیون تومان وجه نقد را سرقت و از منزل متواری شده است.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت، بیان داشت: با توجه به این که شاکی شماره چک‌های مسروقه را در اختیار داشت با هماهنگی‌های صورت گرفته تعدادی از چک‌ها از سوی بانک مسدود شد، اما مشخص شد ۲ فقره از چک‌ها از سوی یک بانک در شهرستان بابل، وصول شده است.

کارآگاه قاسم دستخال اظهار داشت: در هماهنگی با مسئولان بانک مشخص شد چک‌ها از سوی فردی به نام "ابراهیم" وصول شده که این فرد در خیابان سراج تهران شناسایی و به پلیس آگاهی پایتخت منتقل شد که در تحقیقات انجام شده اظهار داشت چک‌ها را از فردی به نام "محمود" در قبال فروش برنج دریافت کرده و از مسروقه بودن آن‌ها اطلاعی ندارد.

وی تصریح کرد: متعاقبا بنابر دستور مرجع قضایی محمد تحت تعقیب قرار گرفت و مدتی بعد شناسایی و به پلیس آگاهی پایتخت منتقل شد که او نیز در بررسی‌های صورت گرفته اظهار داشت چک‌ها را در قبال فروش یک دستگاه خودرو از فردی به نام "مهران" دریافت کرده و قرار شده که مابقی وجه خودرو را به صورت اقساط دریافت کند.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت، در ادامه توضیح داد: با انجام اقدامات پلیسی، مهران در چهاردهمین روز مرداد امسال، در محدوده لواسان شناسایی و دستگیر شد که پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی به جرم خود مبنی بر سرقت اعتراف و اذعان داشت که با اطلاع از وجود چک و وجه نقد در منزل شاکی، اقدام به سرقت کرده است.

به این ترتیب، با اعتراف صریح متهم و تکمیل پرونده، متهم برای رسیدگی قضایی به جرمش، راهی دادسرا شد.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، دستگیری ، خودرو ، مسروقه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: