* هدیه کریسمس به مردم آمریکا است
پ
کد خبر : ۹۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰ -15 August 2019
معاون ترامپ تعلیق بخشی از تعرفه‌ها بر کالاهای چین را «هدیه کریسمس» به مردم خواند.
به گزارش «آزادی»، پیتر ناوارو، معاون سیاست تولید و تجارت دونالد ترامپ، با اشاره به تصمیم اخیر کاخ‌ سفید در تعلیق بخشی از تعرفه‌های اضافی بر کالا‌های تولیدی چین گفت این «هدیه کریسمس» به مردم است. این سخنان در حالی مطرح می‌شود که پیش از این مقامات دولت ترامپ ادعا می‌کردند تعرفه‌ها بر مصرف‌کننده آمریکایی تاثیری نمی‌گذارد.

ناوارو در مصاحبه با فاکس‌نیوز گفت: «با اعلامیه رئیس‌جمهور در مورد تعرفه‌ها که هدیه کریسمس به مردم بود بازار‌های خوبی را دیروز تجربه کردیم».

این مشاور ترامپ که از سوی بسیاری از اقتصاددانان مطرح به دلیل ترغیب رئیس‌جمهور به اعمال تعرفه بیشتر بر کالا‌های وارداتی مورد انتقاد شدید است در ادامه مصاحبه تلاش کرد توضیح دهد که چرا یک روز پس از اعلام خبر تعلیق تعرفه‌های جدیدی که قرار بود از اول سپتامبر بر کالا‌های چینی اعمال شود بازار بورس افت کرد. او با تکرار انتقاد همیشگی ترامپ گفت: «این اساسا مشکل فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) است، ناپایداری. آن‌ها این مسئله را ایجاد می‌کنند. این بالا و پایین رفتن‌ها ناشی از تصمیمات رئیس فدرال رزرو است که نرخ بهره را بالا برده بود».

ترامپ و ناوارو در چند ماه گذشته بار‌ها تاکید کرده‌اند مصرف‌کنندگان آمریکایی هزینه‌های اضافی ناشی از اعمال تعرفه بر کالا‌های وارداتی از چین را احساس نمی‌کنند. در این مصاحبه نیز ناوارو دوباره این موضوع را تکرار کرد و افزود تولیدکنندگان چینی برای جبران تعرفه‌های اضافی به طور قابل توجهی قیمت‌های خود را کاهش می‌دهند و این مسئله به کسب و کار‌های آمریکایی اجازه می‌دهد همان بهایی را که پیش از به وجود آمدن تنش تجاری میان واشنگتن و پکن بود بپردازند.

اما در پاسخ به این اظهارات معاون ترامپ، مجری فاکس‌نیوز گفت آمار کار دولت ترامپ نشان می‌دهد که «در سطح خرد و کلان تعرفه‌ها سبب افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده در آمریکا شده است».

رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این تهدید کرده بود علاوه بر تعرفه‌های پیشین از اول سپتامبر بر ۳۰۰ میلیون دلار کالای وارداتی دیگر از چین تعرفه اعمال خواهد کرد. اما، دو روز پیش کاخ‌سفید اعلام کرد تصمیم گرفته شده است بخشی از این تعرفه‌ها لغو و یا حذف شود. ترامپ سه‌شنبه به خبرنگاران گفت «ما این کار را برای فصل کریسمس مردم کردیم. شاید برخی از تعرفه‌ها بر مصرف‌کنندگان آمریکایی تاثیری داشته باشد. کسانی که می‌خواهند برای سال نو بیشتر خرید کنند».
برچسب ها: آزادی ، امریکا ، کریسمس ، هدیه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: