* واکنش سردار جلالی به حضور ناو‌های اسرائیلی در خلیج فارس
پ
کد خبر : ۹۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸ -14 August 2019
رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: ایران مقتدرانه از منافع ملی خود در آب‌های سرزمینی و هرجا که منافع ملی اقتضا کند دفاع می‌کند و در این خصوص با کسی شوخی ندارد.
به گزارش«آزادی» سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تبریک سالروز پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه، گفت: ۲۳ مرداد ماه به عنوان سالروز مقاومت اسلامی نامگذاری شده است، اما آنطور که باید و شاید این «روز عزیز» مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه زمانی اسرائیل غاصب در جنگ شش روزه کشور‌های عربی را درهم کوبید، گفت: حزب الله لبنان به عنوان یک جنبش شیعی کوچک کار خود را آغاز کرد، اما با نصرت الهی و ایمان و اعتقاد راسخ رهبرانش، این جنبش امروز تبدیل به یک قدرت بازدارنده برای لبنان و حتی منطقه شده است. اگر حزب الله نبود اسرائیل غاصب امنیت لبنان را به مخاطره انداخته بود.

سردار جلالی با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، روند تحولات منطقه‌ای برهم خورده و معادلات به نفع ملت‌های آزاده و به ضرر استکبار جهانی در حال پیشروی است، افزود: به نظر ما اسرائیل غاصب مظهر تروریسم سازمان یافته، خباثت و ظلم و ستم بر مردم منطقه است و تنها توانایی این رژیم «کودک کشی» است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به برخی زمزمه‌ها مبنی بر حضور ناو‌های اسرائیلی در خلیج فارس تحت ائتلاف آمریکا، گفت: ایران مقتدرانه از منافع ملی خود در آب‌های سرزمینی و هرجا که منافع ملی اقتضا کند دفاع می‌کند و در این خصوص با کسی شوخی ندارد.

سردار جلالی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها به دنبال برهم زدن امنیت خلیج فارس هستند، گفت: ایران به دنبال توسعه امنیت جمعی در منطقه است و این مهم را در چارچوب همکاری‌های مشترک با همسایگان در راستای منافع مشترک تلقی و در همین چارچوب پیگیری می‌کند.

این فرمانده ارشد نظامی با تاکید بر اینکه اسرائیل غاصب، منبع ناامنی در جنوب غرب آسیاست، گفت: حال چگونه این مولود نامشروع قرار است امنیت در خلیج فارس را تامین کند؟! البته اگر دشمنان به دنبال جنگ افروزی هستند بدون شک از سربازان دلیر ما پاسخ محکم و کوبنده‌ای دریافت خواهند کرد چنانکه پیش از این اقتدار ما را دیدند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایان تاکید کرد: استنباط ما این است که آمریکا در تشکیل یک ائتلاف واقعی در منطقه علیه ایران شکست خواهد خورد و در مقابل آن ائتلاف ملت‌های آزاد منطقه تحت لوای مقاومت امنیت جنوب غرب آسیا را تامین می‌کند.

توان دفاعی ایران قابل آزمودن نیست

همچنین مهر نوشت:

امیر علیرضا صباحی فرد فرمانده پدافند هوایی ارتش در جمع دانشجویان هفدهمین دوره رزم مقدماتی دانشگاه‌های افسری ارتش در مرکز آموزش حضرت جواد الائمه (ع) نزاجا، گفت: ما باید قدردان نعمت‌های الهی باشیم و یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند، برخورداری از نعمت ولایت فقیه است که فرماندهی نیرو‌های مسلح را نیز عهده دار هستند.

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش توسط مستشاران خارجی اداره می‌شد و تمام تجهیزات نظامی توسط آن‌ها مورد بهره برداری قرار می‌گرفت، در واقع این اجازه را به کارکنان ارتش نمی‌دادند تا از علوم و دانش نظامی مطلع شوند.



فرمانده پدافند هوایی ارتش تاکید کرد: به لطف پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش روی پای خود ایستاد و پس از بیرون راندن مستشاران در تمامی حوزه‌های نظامی وارد شد و امروز نیز در بالاترین سطح از دانش نظامی روز دنیا قرار دارد.

امیر صباحی فرد گفت: برخلاف سایر ارتش‌های استکباری، که قدرت را برای ظلم، زور، استبداد، ستم و فساد می‌خواهند، نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، قدرت را برای دفاع از مظلوم، استقرار عزت ملت‌های آزادی خواه و برای ایجاد صلح، صفا و امنیت در منطقه دنبال می‌کنند.

وی اضافه کرد: امروز ارتش قدرتمند ایران، با افزایش توان بازدارندگی، خود را به سپر مستحکمی تبدیل کرده است و آنچنان با اقتدار از کیان و مرز‌های جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کند که دشمنان هرگز به فکر تعدی و تجاوز به مرز‌های ایران نیفتد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش خاطر نشان کرد: اگر امروز دشمن در ۲۰۰ مایلی تنگه هرمز متوقف شده است و ناو‌های خود را از خلیج فارس خارج می‌کند، به خاطر قدرت بازدارندگی نیرو‌های مسلح است و دشمن می‌داند که قدرت آمادگی و توان دفاعی ایران قابل آزمودن نیست.

امیر صباحی فرد با اشاره به استقرار پدافند هوایی در سراسر کشور، گفت: نیروی قدرتمند پدافند هوایی در تمامی مناطق این مرز و بوم مستقر است و آسمان ایران اسلامی و آن سوی مرز‌ها را رصد می‌کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: