* اعتراف عامل تیراندازی ال‌پاسو
پ
کد خبر : ۹۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵ -10 August 2019
مقام‌های آمریکا می‌گویند، فرد عامل تیراندازی روز شنبه گذشته در مرکز خرید والمارت در شهر ال پاسو زمانی که تسلیم ماموران پلیس شد و همچنین در اعترافاتی که بعداً مطرح کرد، هدفش از انجام این حمله را کشتن مکزیکی‌ها دانسته است.
مقام‌های آمریکا می‌گویند، فرد عامل تیراندازی روز شنبه گذشته در مرکز خرید والمارت در شهر ال پاسو زمانی که تسلیم ماموران پلیس شد و همچنین در اعترافاتی که بعداً مطرح کرد، هدفش از انجام این حمله را کشتن مکزیکی‌ها دانسته است.

به گزارش «آزادی»، به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، آدریان گارسیا، یک کارگاه پلیس آمریکا در یک سند مربوط به حکم بازداشت عامل ۲۱ ساله این تیراندزی به نام پاتریک کروسیوس عنوان کرده، وی بعد از آن که حمله را در روز شنبه انجام داد از سوی ماموران در حین راندن یک خودرو در یک تقاطع متوقف شد و بعدا دستانش را بالا برده و از خودرو خارج شد و به ماموران گفت: "فرد تیرانداز من هستم".

طبق این گزارش، کروسیوس بعداً قبول کرد تا با کارآگاهان پلیس درباره حمله‌ای که انجام داده صحبت کند و به آن‌ها گفت، با یک مسلسل کلاشنیکوف همراه با چند خشاب پر، وارد این مرکز خرید شده و به دنبال کشتار مکزیکی‌ها بوده است.

در جریان حمله‌ای که او انجام داد، ۲۲ نفر کشته و حدود ۲۴ تن دیگر زخمی شدند. اکثر این کشته‌ها اسامی لاتین تبار‌ها را داشتند و ۸ تن از آن‌ها از اتباع مکزیک بودند.

مقامات آمریکایی گفتند، کروسیوس کمی قبل از این حمله مانفیستی نژادپرستانه در فضای مجازی منتشر کرده و در آن شدیداً به موج ورود مهاجران لاتین‌تبار از آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی به ایالات متحده آمریکا تاخته است.

این مانفیست یادآور لفاظی‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در خصوص مقابله با ورود مهاجران از مرز مکزیک به خاک آمریکا است. با این حال نویسنده این مانفیست گفت، دیدگاه‌های او از قبل از رسیدن ترامپ به رئیس جمهوری شکل گرفتند و هر گونه تلاش برای مقصر دانستن رئیس جمهور از بابت کار‌های او "اخبار دروغ" است.

به گفته مقامات، کروسیوس بیش از ۱۰ ساعت از شهر زادگاهش در نزدیکی دالاس رانندگی کرد تا این تیراندازی را در شهر مرزی ال پاسو با جمعیت قابل توجهی از مهاجران لاتین تبار انجام دهد.

یک وکیل خانواده کروسیوس گفته، خانواده او هرگز این مواضع نژادپرستانه و مهاجرستیزانه‌ای که در مانفیست او در فضای مجازی منتشر شده از دهان او نشنیده بودند. کروسیوس اکنون بدون امکان آزادی با وثیقه در بازداشت قرار دارد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: