* برلین: رئیس جدید اینستکس به دلایل شخصی کناره‌گیری کرد
پ
کد خبر : ۹۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ -09 August 2019
وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرد که رئیس اینستکس به دلایل شخصی از سمت خود کناره‌گیری کرده است.
به گزارش «آزادی» به نقل از فایننشال تایمز، تلاش‌های اروپا برای ایجاد کانال مالی تسهیل تجارت با ایران [اینستکس]، روز پنج‌شنبه دست‌خوش روندی رو به عقب شد؛ چراکه برند اربل، دیپلمات سابق آلمانی که به عنوان رئیس جدید اینستکس تعیین شده بود در لحظه آخر مجبور به کناره‌گیری شد.

بنا بر گزارش فایننشال تایمز اقدام اربل هفتاد و دو ساله که سفیر سابق آلمان در تهران نیز بوده، به دلیل یک گفت‌گوی اخیر او در شبکه اجتماعی یوتوب بوده که در آن رئیس اینستکس، با ایران ابراز همدردی کرده و رژیم صهیونیستی را با صراحت مورد انتقاد قرار داده است.

با این حال وزرات امور خارجه آلمان اعلام کرد: آقای اربل به وزارت امور خارجه اعلام کرد که به دلایل شخصی [ماندن در این سمت] برایش مقدور نخواهد بود.

اربل در ماه جولای به عنوان رئیس جدید اینستکس معرفی شده بود.

به گزارش ایسنا، ابزار حمایت از تبادلات تجاری ایران[اینستکس] سازوکار مالی ویژه اتحادیه اروپا بود که پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و بازگردانده شدن تحریم‌های ایران توسط آمریکا، به منظور تسهیل تجارت مستقل از دلار با ایران ایجاد شد اما هنوز تراکنشی در چارچوب این سازوکار انجام نشده است. این سازوکار مالی به نمایندگی سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه ایجاد شد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: