* فوت ۶ زائر ایرانی در حج تمتع امسال
پ
کد خبر : ۹۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲ -07 August 2019
رئیس بیمارستان مکه گفت: از آغاز عملیات حج تاکنون، پنج زائر در مکه و یک زائر در مدینه جان باختند.
به گزارش «آزادی» مصطفی نادری رئیس بیمارستان مکه درباره آخرین آمار ارائه خدمات درمانی به زائرین در مراکز درمانی هلال احمر در مدینه تا صبح امروز (۱۶ مرداد ماه)، گفت: تاکنون ۲۹۲ هزار و ۴۷۴ مورد خدمات مختلف درمانی ازجمله ویزیت، بستری، پاراکلینیکی، پرستاری و مددکاری در درمانگاه‌های مدینه و مکه به زائرین ایرانی ارائه شده است.

وی مجموع ویزیت تخصصی در مکه و مدینه را ۱۲ هزار و ۹۲۳ مورد ذکر کرد و تصریح کرد: مجموع ویزیت‌ها در درمانگاه‌ها و مطب‌ها نیز ۱۵۳ هزار و ۳۰۰ مورد بوده است.

رئیس بیمارستان مکه خدمات بستری و مددکاری و پرستاری را به ترتیب ۷۳۵، ۴۴۲۱ و ۶۷۷۵۲ مورد ذکر کرد و افزود: بیش از ۳۵ هزار زائر نیز خدمات نسخ داروخانه دریافت کردند.

وی مجموع خدمات پاراکلینیکی را ۱۸ هزار و ۲۵۱ مورد شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و اکو قلب به حجاج ایرانی عنوان کرد.

رئیس بیمارستان مکه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۹ زائر به بیمارستان سعودی در مکه منتقل شدند، افزود: ۵۸ زائر در بیمارستان هلال احمر در مکه بستری هستند و تحت درمان قرار دارند.

وی افزود: بر اساس اعلام مرکز پزشکی حج و زیارت از آغاز عملیات حج تاکنون پنج زائر در مکه و یک زائر در مدینه جان باختند.

نادری به زائرین توصیه کرد: ایام تشریق سخت‌ترین مرحله از ایام حج تمتع است و حجاج در روز‌های باقیمانده به آغاز این عملیات، بیشتر استراحت کنند و از تردد در زیر آفتاب داغ مکه بپرهیزند.

وی گفت: برای ارائه خدمات به زائرین در عرفات، مشعر و منا تدابیر لازم اندیشیده شده است و آمادگی داریم.

گفتنی است تمامی حجاج کشورمان از شهر پیامبر به مکه انتقال یافته اند و خدمات درمانی در درمانگاه‌های زائرین ایرانی در مدینه تا بعد از ایام تشریق و ورود نخستین گروه‌های زائرین مدینه به این شهر متوقف شده است. بیمارستان هلال احمر ایران در شهر مکه از ۲۱ تیر و قبل از حضور اولین گروه زائرین ایرانی آماده به کار شد و در حال حاضر نیز خدمات تخصصی داخلی، قلب، زنان و زایمان، ارتوپدی، روانپزشکی، چشم، اعصاب، عفونی، دندانپزشکی و طب اورژانس به صورت شبانه‌روزی به زائرین ارائه می‌شود.
برچسب ها: آزادی ، فوت ، زائر ، حج
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: