* میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور
پ
کد خبر : ۹۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸ -06 August 2019
معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه پاسخ نامه داوطلبان کنکور ۹۸ یک روز پس از اعلام نتایج منتشر می‌شود، گفت: امسال حدود ۳۰ درصد پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌شود.
معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه پاسخ نامه داوطلبان کنکور ۹۸ یک روز پس از اعلام نتایج منتشر می‌شود، گفت: امسال حدود ۳۰ درصد پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌شود.

به گزارش«آزادی» مهندس احسان جمالی امروز در نشست خبری که به منظور تشریح جزئیات اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری سال ۹۸ برگزار شد، اظهار کرد: کارنامه و محتویات آن برای داوطلبان بسیار مهم است و در کارنامه داوطلبان کل نمرات دروس دبیرستان که آموزش و پرورش اعلام کرده به همراه پاسخنامه و سوابق تحصیلی داوطلب قابل مشاهده است.

همچنین افرادی که دارای نمرات پیش دانشگاهی هستند نیز می‌توانند نمرات خود را در کارنامه مشاهده کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۰۰ هزار نفر اول کنکور سراسری می‌توانند در کارنامه خود پاسخنامه را به همراه کلید آن مشاهده کنند، گفت: پاسخنامه‌ها یک روز بعد از انتشار کارنامه نتایج اولیه کنکور ۹۸ منتشر می‌شود.

مهندس جمالی به میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کارنامه اشاره کرد و افزود: ۳۰ درصد سوابق تحصیلی در دو بخش ۲۵ درصد و ۵ درصد برای داوطلب اعمال شده و داوطلب توجه کند که در صورتی که مشمول سوابق تحصیلی نبوده، فقط رتبه در سهمیه نهایی و نمره کل نهایی اعلام شده است.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با توجه به تاثیر مثبت سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸، در صورتی که نمره کل سوابق تحصیلی از نمره کل کنکور بیشتر بوده سوابق تحصیلی اعمال شده، اما اگر کمتر بوده و نمره کنکور داوطلب را تحت الشعاع قرار می‌داده برای داوطلب درج شده است سوابق تحصیلی تاثیر ندارد به این ترتیب نمره داوطلب کاهش پیدا نکرده است.

به گفته معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش، مهمترین عامل در انتخاب رشته نمره کل نهایی هر یک از زیرگروه‌ها است و مهمترین منبع در انتخاب رشته رتبه در سهمیه در زیر گروه مربوطه است. همچنین در بخش دیگر کارنامه نمرات خام بر اساس پاسخنامه درج شده است و همچنین نمرات همترازی سه گروه تجربی، انسانی و ریاضی در ذیل نمرات خام دیده می‌شود و هر داوطلب دو نمره خام و همترازی را می‌بیند. همچنین مقایسه کلی به صورت کشوری در انتهای کارنامه درج شده است.

وی در پایان تاکید کرد: هر داوطلب می‌تواند در سیستم انتخاب رشته مجازی با هزینه ۷۵ هزار ریال (۷ هزار و ۵۰۰ تومان) تا ۲۵۰ کدرشته انتخابی را با توجه به رتبه و نمره در زیر گروه‌ها و سهمیه‌ها انتخاب کند و شانس قبولی خود را بررسی کند
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: