* دستیار ظریف با هیأت‌های لبنان و عراق دیدار کرد
پ
کد خبر : ۹۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵ -01 August 2019
«علی‌اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی و هیأت همراه، که برای شرکت در سیزدهمین اجلاس روند آستانه، به نورسلطان پایتخت قزاقستان سفر کرده، به صورت جداگانه با روسای هیأت‌های لبنان و عراق که برای اولین بار به عنوان ناظر در مذاکرات روند آستانه حضور دارند، دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش «آزادی » خاجی با اشاره به همسایگی دو کشور لبنان و عراق با سوریه و تاثیر پذیری از بحران سوریه، به ویژه در بعد امنیتی و آوارگان، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای روند آستانه، خواستار عضویت لبنان و عراق در این روند بود.

روسای هیأت‌های عراق و لبنان نیز از نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به کشورهایشان در مبارزه با تروریسم و تلاش برای بازگشت آوارگان و امکان حضور این کشور‌ها در روند آستانه تقدیر و تشکر کردند.

خاجی و هیأت همراه پیش از این نیز با هیأت روسی شرکت کننده در این مذاکرات دیدار کرده بود.

سیزدهمین نشست روند صلح سوریه از امروز (پنجشنبه) به مدت ۲ روز با حضور هیأ‌ت‌های مذاکره کننده ایران، روسیه و ترکیه (۳ کشور ضامن روند آستانه) و با حضور نمایندگانی از دولت سوریه و معارضان در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود.

دوازدهمین دور از مذاکرات صلح سوریه (روند آستانه) پنجم اردیبهشت ماه به مدت ۲ روز در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان برگزار شد
برچسب ها: آزادی ، ظریف ، دستبار ، لبنان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: