کد خبر : ۹۰۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹ -26 July 2019
«علاوه بر اختلاف نظرهایی که بر سر مسائل مالی داشتیم، از جایی به بعد وقتی صداوسیما متوجه شد که مخاطب ما بیشتر از اوست، ترسید (تا جایی که) سروش را هووی خود می دید» .

رحیمی، طی یک سال گذشته، بارها از عمل نکردن صداوسیما به تعهداتش گله مند بود تا اینکه خبر استعفای او شنیده شد. مدیر عامل پیشین «سروش» معتقد است « افزایش مخاطب این شبکه اجتماعی ، صداوسیما را ترسانده بود».


پس از ناآرامی‌های دی‌ماه ٩٦ ، بعضی از مسئولین از لزوم جایگزینی «پیام‌رسان های داخلی» سخن گفته و در مورد فعالیت شبکه های اجتماعی مانند «تلگرام» ابراز نگرانی کردند. اما همزمان، برخی از کاربران نسبت به امنیت پیام‌رسان‌های داخلی تردید داشتند.به هر حال، ٤ماه بعد،تلگرام بعد از کش و قوس‌های فراوان، دهم اردیبهشت ماه ٩٧فیلتر شد . نتیجه اینکه،برخی کاربران به پیام‌رسان‌های خارجی مانند واتس‌اپ مهاجرت کردند، برخی دیگر با استفاده از فیلتر شکن همچنان در تلگرام ماندند،و تعدادی هم به پیام رسانهای داخلی از جمله «سروش» کوچ کردند.

مرتضی رحیمی مدیرعامل پیشین «سروش»که طی روزهای اخیر، خبر استعفایش در رسانه ها منتشر شد، در گفتگوی اختصاصی با «آزادی»، دلایل اختلاف با صداوسیما را علاوه بر مشکلات مالی ، پیشی گرفتن در رقابتی است که با سرمایه گذار اصلی اش،صداوسیما بوجود آمده بود.

یک سری افراد بدذات در صداسیما دائما اینگونه تلقین می کردند که نیازی به این همه سرمایه گذاری نیست
رحیمی با اشاره به اینکه وظایفی که در زمان عقد قرارداد با صداوسیما متعهد شده بود را به بهترین شکل انجام داده، می گوید:« طبق قرارداد،صداوسیما پذیرفته بود فقط سرمایه گذار پروژه باشد و در عوض ، ما هم تهعداتی مانند ست آپ، توسعه و مواردی دیگر را پذیرفتیم و به بهترین شکل هم انجام دادیم». رحیمی با تاکید بر اینکه « تیم سروش از افراد با انگیزه و متخصصی تشکیل شده که به گفته او«بد رفتاریها و بدسلیقگی های صداوسیما و نهادهای دیگر، مانع از حرکت آنها به جلو نمی شود»،افزود: « یک سری افراد بدذات در صداسیما دائما اینگونه تلقین می کردند نیازی به این همه سرمایه گذاری نیست و می توان از نمونه های چینی استفاده کرد.در حقیقت، سازمان به این عریض و طویلی متوجه نبود که حدو اندازه ی سرمایه گذاری برای این پروژه چقدر است». او ادامه داد: «ما در ابتدا مدیران سازمان را افراد صادقی می دانستیم ولی از جایی اختلافات آنقدر زیاد شد که به این نتیجه رسیدیم دیگر نمی توانیم با هم کنار بیاییم».

مخاطب ما که بیشتر شد، صداوسیما ترسید و «سروش» را هَووی خود می دید
مدیرعامل مستعفی سروش با ذکر این نکته که مدیران صداوسیما توقع داشتند اعضای تیم پیام رسان،بخشی از این سازمان باشند، می گوید: « با اینکه تیم ما افراد متعهد و قابل اعتمادی بودند، هرچند صراحتا نمی گفتند اما در عمل می خواستند ما به طور کامل جزوی از سازمان صداسیما شویم.این باعث شد ادامه ی کار قفل شود. چون ما به دنبال حفظ استقلال خود بودیم». او در ادامه افزود: «علاوه بر اختلاف نظرهایی که بر سر مسائل مالی داشتیم، از جایی به بعد وقتی صداوسیما متوجه شد که مخاطب ما بیشتر از اوست، ترسید (تا جایی که) سروش را هووی خود می دید» .

فحشهایی که در این مدت خوردیم به نفع ما تمام شد
رحیمی به مقایسه ای که بین سروش و تلگرام انجام میشد اشاره کرد و گفت: « بدگوییها و حتی فحشهایی که به واسطه تقابل با تلگرام به سمت سروش سرازیر شده بود در نهایت به بیشتر دیده شدن ما کمک کرد». مدیر عامل سابق سروش در پایان، ضمن مقایسه این شبکه اجتماعی با تلگرام گفت: « از جهاتی، سروش برتر از تلگرام است.مثلا از آنجایی که کاربران می دانند زیرساختهای سروش، داخلی است و (احتمالا)پلیس به آن دسترسی دارد، بنابراین فضای آن نسبت به تلگرام امن تر است و تخلفی اتفاق نمی افتد. حتی تا حدود زیادی حالت پیشگیرانه هم دارد».

غلامرضاهاشمی فرد

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
کمالوند
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
واقعا درست گفتید که نمک خورده و نمکدون را شکسته. اگه رسانه ملی نبود کی سروش را می شناخت؟
پاسخ ها
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
سروش و صداوسیما هر دو ورشکسته اند، همه می دانند. حتی مدیرعامل سروش، مزدک و...
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: