* رئیسی: موافق افزایش هزینه دادرسی نیستیم
پ
کد خبر : ۹۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸ -25 July 2019
رئیس قوه قضائیه گفت: موافق بالا رفتن هزینه دادرسی نیستیم و معتقدم هزینه دادرسی را باید کاهش داد.

به گزارش «آزادی» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی قوه قضائیه، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه در جلسه دیدار با اساتید و فعالان حقوقی در دادگستری کل استان خراسان رضوی حضور یافت.

رئیس قوه قضائیه در این جلسه اظهار کرد: اجرای عدالت در همه حوزه‌ها بسیار امر مهمی است و پیوند همیشگی بین قوه قضائیه با دانشگاه و حوزه یک ضرورت است.

وی افزود: قاضی باید قاضی بهنگام و بروز باشد و ارتباط همیشگی با دانشگاه از آخرین یافته‌های حوزه و دانشگاه برای قاضی یک ضرورت است و نسبت به وکیل و کارشناس هم این چنین است. مگر یک وکیل می‌تواند بدون اطلاع از اخرین مصوبات برای موکل خودش وکالت کند.

‌رئیسی گفت: حوزه باید برای رساندن پاسخ‌های حقوقی به موقع و جامع به دستگاه قضایی و مجموعه حقوقی تلاش کند و آنچه در حوزه‌ها کار شده بسیار ارزشمند است، اما کافی نیست.

بیشتر بخوانید
اساتید و فعالان حقوقی خراسان رضوی با رئیس قوه قضائیه دیدار کردند

‌رئیس قوه قضائیه: هیچ‌گونه ناسلامتی را در دستگاه قضا بر‌نمی‌تابیم / کسانی می‌خواهند شرایط اقتصادی کشور را ناسالم کنند

آل‌هاشم: مردم از قوه قضائیه برخورد بدون ملاحظه با مفسدان اقتصادی را دارند

وی بیان داشت: باید یک حس جدید در دانشگاه ها، حوزه ها، وکالت و کارشناسی و ثبت و ... بیاید تا این حس منجر به تحول شود.

‌رئیسی تصریح کرد: در نظام کارشناسی و وکالت باید آقایان خودشان در ساماندهی نظام کارشناسی و وکالت گام بردارند و موسسات حقوقی باید حتما ساماندهی شود.

وی خاطرنشان کرد: برای زدودن بدبینی‌هایی که در جامعه وجود دارد تعرفه‌ها باید واقعی و شفاف شود؛ مردم و وکیل باید بدانند حق الوکاله چقدر است.

رئیس قوه قضائیه گفت: حتما کارشناسی خوب و دقیق و سریع و همچنین کارشناسی از درِ فهم و اطلاع کامل می‌تواند کمک جدی به اجرای عدالت و قاضی و کارشناس کند.

‌رئیسی گفت: موافق بالا رفتن هزینه دادرسی نیستیم. با مسئولان دولتی در میان گذاشته‌ام که هزینه دادرسی را باید کاهش داد و دسترسی به عدالت را باید آسان کرد. به همکاران همیشه گفته‌ام اگر کسی پول نداشت وکیل بگیرد و لسان حقوقی نداشت بتواند احقاق حق کند؛ این دستگاه باید این طور باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: