* چهارشنبه؛واعظي به جمهوري آذربايجان مي‌رود
کد خبر : ۸۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶ -19 April 2016
مدير مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات از سفر محمود واعظي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات به جمهوري آذربايجان در روز چهارشنبه خبر داد.
محمدرضا فرنقي زاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: سفر محمود واعظي به آذربايجان با هدف بررسي طرح ها و برنامه هايي است كه سال گذشته براي افزايش سطح همكاري هاي دو كشور تدوين شده بود.
وي با بيان اينكه واعظي رئيس ايراني كميسيون مشترك اقتصادي ايران و آذربايجان است، گفت: وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در اين سفر با مقام هاي اقتصادي آذربايجان ديدار و گفت و گو خواهد كرد.
به گفته فرنقي زاد، واعظي را در اين سفر جمعي از فعالان اقتصادي و صنعتي بخش هاي دولتي و خصوصي كشورمان همراهي مي كند.
مديركل مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات خاطرنشان كرد: در اين سفر كه روز چهارشنبه اول ارديبهشت ماه انجام مي شود، واعظي و مقام هاي آذري كلنگ اجراي پروژه اتصال راه‌آهن آذربايجان به ايران (آستارا – آستارا) و همچنين احداث پل راه‌آهن بر رودخانه ارس را برزمين خواهند زد.
با اجراي پروژه كريدور شمال جنوب، كشورهاي شمالي درياي خزر از طريق ايران به خليج فارس راه خواهند يافت. همچنين، ارتباط ايران با اين كشورها و اروپا از اين مسير امكانپذير خواهد بود.
فرنقي زاد گفت: واعظي كه به دعوت همتاي آذربايجاني خود، به آذربايجان سفر مي كند، روز پنج‌شنبه دوم ارديبهشت ماه، نيز براي پيگيري تصميم ها و موضوع هاي مطرح شده در سفر آقاي الهام علي اف به ايران، جلسه هايي با مقام هاي جمهوري آذربايجان خواهد داشت.
به گزارش ايرنا، حجم مبادلات تجاري ايران و جمهوري آذربايجان در بخش غيرنفتي به 500 ميليون دلار مي رسد، اما در مجموع، حجم مبادلات تجاري دوكشور در بخش هاي نفتي و غيرنفتي بيش از يك ميليارد دلار است.
مقام هاي ايران و جمهوري آذربايجان حجم مبادلات تجاري فعلي بين دو كشور را قانع كننده نمي دانند و معتقدند با توجه به ظرفيت هاي بزرگ اقتصادي دو طرف و نيز مزيت هاي همسايگي و ترانزيتي مي توان ارزش فعلي مبادلات را به ميزان قابل توجهي افزايش داد.
سال گذشته الهام علي اف رئيس جمهوري آذربايجان به همراه هيات بزرگ اقتصادي وارد تهران شد تا در خصوص افزايش سطح همكاري ها با مقام هاي عالي كشور گفت و گو كند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: