* آمریکا در سیاست‌های خود بازبینی کند
پ
کد خبر : ۸۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ -19 July 2019
وزیر اطلاع‌رسانی فلسطین با اشاره به شکست طرح صلح ادعایی آمریکا موسوم به معامله قرن، تصریح کرد که واشنگتن در پی کنار گذاشتن موضوع قدس و آوارگان فلسطینی است.
به گزارش«آزادی» ، «نبیل أبو ردینة» وزیر اطلاع‌رسانی فلسطین تأکید کرد که رابطه بین فلسطین و ایالات متحده آمریکا به بدترین حالت بحرانی خود رسیده است.

ابوردینه تصریح کرد که این بحرانی بودن، به خاطر پافشاری واشنگتن بر «کنار گذاشتن موضوع قدس و آوارگان، به دور از میز مذاکرات است».

این وزیر فلسطین، قدس را مهمترین عاملی دانست که جهان عربی و اسلامی را در کنار هم جمع می‌کند و از همه تریبون‌های عربی و بین‌المللی خواست که تجاوزات صهیونیست‌ها علیه قدس را تشریح کنند.

روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط» به نقل از ابوردینه گزارش داد که «بدون قدس و آوارگان [فلسطینی]، هیچ طرح یا کارگروه اقتصادی، هیچ ارزشی ندارد».

اشاره ابوردینه به کارگروه اقتصادی است که اخیرا در بحرین برگزار شد. این نشست، نخستین اقدام عملی برای طرح صلح ادعایی آمریکا موسوم به «معامله قرن» بین مردم فلسطین و رژیم صهیونیستی است.

بر اساس این طرح، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

وزیر اطلاع‌رسانی فلسطین ادامه داد: «هر گونه تلاش برای ایجاد دیدگاه مخالف اصول ملی و میهنی، راه به جایی نخواهد برد. دولت آمریکا نیز باید در مواضع و سیاست‌های خود بازبینی کند».

وی با بیان این مطلب افزود: «اگر اسرائیل به توافق‌های امضا شده با ما، متعهد نباشد، ما نیز از امروز، به هیچ توافقی با دولت اسرائیل پایبند نیستیم».

ابوردینه با بیان اینکه اختلاف در میان مسئولان فلسطین، به خاطر اختلاف میان کشور‌های عربی و معلول پول این کشورهاست، اظهار داشت که به خاطر «مواضع محکم» محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره قدس، فشار‌های زیادی به وی وارد می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه «اگر قدس خارج از میز [مذاکرات]است، ترامپ نیز خارج از آن است»، در پایان تصریح کرد که معامله قرن، شکست خورده و اعلام نشدن آن تا به امروز، به خاطر مواضع ثابت فلسطینی و عربی است.
منبع: فارس
برچسب ها: آزادی ، آمریکا ، فلسطین
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: