* ۱۰ میلیون نفر در کشور در مرحله پیش از پر فشاری خون
پ
کد خبر : ۸۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴ -18 July 2019
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۳۰ درصد افراد شرکت کننده در طرح بسیج کنترل ملی فشار خون در مرحله پیش از پرفشاری قرار دارند.
به گزارش «آزادی» ، سعید نمکی پیش از ظهر پنج شنبه در مراسم افتتاح طرح‌های بهداشتی و درمانی در فیروزکوه که با حضور انوشیرون محسنی بندپی استاندار تهران و تعدادی از مسئولین محلی و استانی برگزار شد، طی سخنانی به اجرای طرح ملی کنترل فشار خون در کشور اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۹۶ حدود ۹۷ هزار مرگ از کل ۳۸۰ هزار مرگ ثبت شده در کشور مستقیماً به علت فشار خون بالا بود.

وی اضافه کرد: به همین خاطر تصمیم به اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در کشور گرفتیم و جمعیت هدف ما ۵۰ درصد از افراد سی تا هفتاد ساله‌های کشور معادل بیست میلیون نفر بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: با هوشمندی و ذکاوت مردم فشار خون بیش از ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در کشور ثبت شد، در این طرح مشخص شد ۱۰ میلیون نفر معادل ۳۰ درصد از افرادی که مشارکت داشتند، در مرحله پیش از پرفشاری خون قرار دارند و با مدیریت این افراد از نیاز آن‌ها به خدمات درمانی پرهزینه در آینده جلوگیری خواهیم کرد.

وی گفت: بهداشت روان و سالمندی به عنوان طرح‌های آینده و وزارت بهداشت برای پیشگیری و آگاه سازی مردم در برنامه‌های وزارت بهداشت قرار دارد، هدف ما این است که شیوع مشکلات روانی، افسردگی و روان پریشی در جامعه را با کمک تمامی دستگاه‌ها و رسانه‌ها کاهش دهیم؛ نقش رسانه‌ها در تلطیف جسم و روانی جامعه و ایجاد نشاط و امید بسیار مهم و اثرگذار است.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، فشار خون ، کشور
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: