* جامعه هنری با دوری از سیاست به جامعه کمک کند
پ
کد خبر : ۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲ -14 July 2019
استاندار قزوین گفت: جامعه هنری باید از فضای سیاسی کاری فاصله بگیرد تا از این ابزار برای تلطیف جامعه و تقویت امید، نشاط و استحکام وحدت ملی استفاده شود.
به گزارش «آزادی» ، عبدالمحمد زاهدی ظهر یکشنبه در نشست با اعضای خانه هنرمندان استان قزوین که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: ابزار هنر در شرایط کنونی می‌تواند آرامش و لطافت خاصی در جامعه ایجاد کند و اضطراب و استرس مردم را کاهش دهد

وی بیان کرد: فرهنگ و هنر به عنوان روح یک جامعه محسوب می‌شوند که اگر از آن‌ها درست استفاده کنیم می‌تواند به آرامش جامعه و وحدت مردم هم کمک کند.

زاهدی تصریح کرد: استان قزوین با داشتن هنرمندان شاخصی در خوشنویسی، تئاتر، هنر‌های تجسمی، تعزیه، صنایع دستی و موسیقی از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است و اگر این استعداد‌ها مورد توجه قرار گیرد حتماً بازخورد‌های خوبی خواهد داشت.

استاندار قزوین یادآورشد: با داشتن هنرمندان شاخصی در معماری به نظر می‌رسد از این هنر کمتر برای فضاسازی شهری استفاده کرده ایم و این غفلت منطقی نیست.

وی بیان کرد: در ایران اسلامی فرهنگ و هنر قدمتی دیرین دارد و هنر موسیقی در همه خطه‌ها دیده می‌شود و می‌توان اذعان کرد قومی که موسیقی ندارد فاقد اصالت است و ایران با داشتن اقوام مختلف توانسته از موسیقی و ساز‌های مختلفی برخوردار باشد که سایر کشور‌ها از آن بی بهره اند.

زاهدی تصریح کرد: هنر می‌تواند وحدت ملی را تقویت کند و در این راه زبان موسیقی، چون برای همه قابل فهم است، باید مورد توجه واقع شود و از آن بخوبی استفاده کنیم.

استاندار قزوین اظهارداشت: متاسفانه وقتی سیاست بر همه امور استان سایه افکنده موجب شده نگاه‌های جناحی و سیاسی انرژی زیادی از مدیران را بگیرد و اقدامات دستگاه‌های اجرایی را زیر سوال ببرد و در این عرصه اهالی فرهنگ هم آسیب بیشتری می‌بینند.

وی افزود: توصیه می‌کنیم تا جامعه هنری خود را از سیاسی کاری دور نگه دارد، چون سیاست زدگی با روح فرهنگ و هنر منافات دارد و می‌تواند فعالیت‌های این بخش را تحت تاثیر قرار دهد که خوشایند نیست.

زاهدی گفت: اگر هنر فقط برای سرگرمی و تفریح از سوی مردم مورد توجه قرار گیرد نمی‌توانیم به اعتلای آن امیدوار باشیم لذا اگر بتوانیم این نگاه را تغییر دهیم، ظرفیت‌های بسیار خوبی برای فعالیت‌های فرهنگی ایجاد می‌شود و از آنجا که فرهنگ توسط اهالی فرهنگ ساخته می‌شود می‌توان با افزایش نشست‌های تخصصی با اصحاب هنر و تعامل بیشتر برای حل مشکلات فرهنگ و هنر استان اقدام کرد.

زاهدی توجه به اقتصاد هنر را موجب پویایی و تداوم آن دانست و گفت: برپایی نمایشگاه اکسپو کار خوبی بود، اما از مردم استان قزوین انتظار داشتیم برای خرید آثار هنری این نمایشگاه استقبال بیشتری می‌کردند که امیدواریم در آینده با تقویت ارتباط و نزدیکی مردم با هنر شاهد استقبال بیشتری از این گونه نمایشگاه‌ها باشیم.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: