* تحریم باعث ضعف در صنعت نشد
پ
کد خبر : ۸۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵ -14 July 2019
رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان گفت: خوشبختانه حوزه صنعت تا به امروز توانسته تحریم‌ها را دور زده و از پس آن برآید.
به گزارش«آزادی» ، سید سجاد نباتچیان ظهر یکشنبه در آئین تجلیل از صنعت‌گران، معدن‌کاران و اصناف استان زنجان با بیان اینکه امروز در شرایطی قرار داریم که بخش دولتی به مشکلات بخش خصوص واقف است، افزود: با وجود اینکه حوزه صنعت هنوز سرپا بوده و توانسته با وجود مشکلات زیاد ایستادگی کند، نباید فراموش کنیم که در سال‌های اخیر شرایط سختی چه در داخل و چه در عرصه بین‌المللی برای صنعت ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم عملیات اداری در داخل کشور به‌گونه‌ای باشد که مشکلات حوزه صنعت را در شرایطی که تحریم‌های آزار دهنده نیز در این بخش به وفور مشاهده می‌شود، دوچندان نکند، تصریح کرد: متأسفانه مشکلاتی که امروز گریبان‌گیر حوزه صنعت استان شده، مشکلات منطقه‌ای نبوده و دغدغه‌های ملی است، به همین خاطر نمی‌توان از مدیریت استان، انتظار رفع مشکلات ملی داشت.

نباتچیان با تاکید بر اینکه در حال حاضر اقتصاد کشور، دولتی است و مواردی، چون ارز، نفت و … در اختیار دولت است، ادامه داد: امروز یکی از بزرگ‌ترین مشکلات حوزه صنعت، نبود سرمایه در گردش برای وارد کردن ظرفیت‌های خالی به چرخه تولید در راستای ایجاد اشتغال است، لذا رفع دغدغه اشتغال منوط به رفع مشکلاتی، چون بهره بانکی ۱۸ درصدی است.

رئیس خانه صنعت و معدن استان با بیان اینکه نمی‌توان با مالیات ۲۵ درصد و تأمین‌اجتماعی ۲۳ درصد و بهره بانکی ۱۸ درصدی رونق تولید را محقق کرد، افزود: امروز نیاز مبرم به فرهنگ‌سازی در خصوص استفاده از کالای ایرانی داریم تا واحد‌های تولیدی بتوانند در شرایط کنونی اقتصاد، سرپا بایستند. شاید در وهله اول بگوییم کیفیت کالای ایرانی پایین و قیمت آن بالا است، اما فراموش نکنیم که با حمایت می‌توان مشکلات را پشت سر گذاشت.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان زنجان نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه صحبت کردن در خصوص این موضوع که باید بین دانشگاه و صنعت ارتباط برقرار کنیم، به منزله آن است که متأسفانه امروز این ارتباط دوسویه بین این دو حوزه وجود ندارد، اظهار کرد: این در حالی است که دانشگاه جامع علمی‌کاربردی به دنبال این تعاملات و استفاده از تجارب صنعت‌گران است.

حسن طغرانگار با تاکید بر اینکه رسیدن به واژه بهره‌وری به معنای واقعی، نیازمند تعامل بین دانشگاه و صنعت است، گفت: امروز صنعت گران باید به معنای واقعی کلمه از این دانش بهره‌مند شوند.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، تحریم ، صنعت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: