* دیدار پدرسون و رهبر مخالفان سوریه
پ
کد خبر : ۸۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸ -14 July 2019
فرستاده سازمان ملل به سوریه پس از دیدار با وزیر خارجه سوریه با «نصر الحریری» رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان سوری درباره تشکیل کمیته قانون اساسی در این کشور دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش «آزادی» ، برخی منابع رسانه‌ای به نقل از «یحیی العریضی» سخنگوی هیئت مذاکره کننده مخالفان سوری اعلام کردند که گیر پدرسون فرستاده سازمان ملل به سوریه با نصر الحریری رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان سوری دیدار و گفتگو کرد.

العریضی گفت: رضایتمندی هیئت سازمان ملل از روند تشکیل کمیته قانون اساسی نشان‌دهنده آن است که دمشق تسلیم فشار‌های روسیه برای تشکیل این کمیته شده است.

پدرسون در سفر دو روزه خود به دمشق با ولید المعلم وزیر خارجه سوریه دیدار کرد.

او دیدار خود با ولید المعلم را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: درباره موضوعات مختلفی از جمله کمیته قانون اساسی گفتگو کردیم.

العریضی در ادامه گفت: درباره اصول اجرایی عملکرد کمیته قانون اساسی توافق شد، اما زمان آغاز فعالیت آن تعیین نشد، احتمالاً آغاز فعالیت این کمیته همزمان با نشست بعدی آستانه در اوایل ماه آتی باشد.

او افزود: اختلاف نظری درباره شش اسم در لیست جامعه مدنی وجود دارد، توافق شد که سازمان ملل چهار اسم را تایید کند و دمشق و روسیه دو اسم را انتخاب کنند.

کمیته قانون اساسی شامل سه گروه ۵۰ نفره به نمایندگی از دمشق، مخالفان و جامعه مدنی است که آن را فرستاده سازمان ملل بر آن نظارت می‌کند.

العریضی تاکید کرد: در صورت بروز اختلاف‌نظر در داخل کمیته درباره یک تصمیم، حل این مساله به ۷۵ درصد آراء یعنی ۱۱۳ رای نیاز دارد.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: