* گاندو برای همه حاشیه شده است/انتخابات الکترونیک
پ
کد خبر : ۸۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷ -13 July 2019
سخنگوی شورای نگهبان گفت: علیه ما کم فیلم نمی‌سازند و کم ادعا نمی‌کنند. نمونه‌اش هم همین ادعا‌های مضحک و مزخرف اخیر است که علیه این نهاد مطرح می‌شود.
به گزارش «آزادی» ، عباسعلی کدخدایی در نشست خود با اصحاب رسانه با تبریک دهه کرامت و میلاد امام هشتم (ع) گفت: در آستانه سالگرد تاسیس شورای نگهبان هستیم که گزارشی از فعالیت‌های این نهاد در سال گذشته را به این مناسبت ارائه خواهم کرد.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته ٥١ مصوبه از سوی مجلس برای ما ارسال شده که ١٩ مصوبه در مرحله اول، ٩ مصوبه با رفع ایراد تایید شده و ٢٣ مصوبه برگشت داده شده است. استفساریه‌هایی را داشتیم که بررسی شده است.

کدخدایی در خصوص اینکه گفته شده برخی نمایندگان برای عدم استیضاح آپارتمان گرفته‌اند، گفت: در این خصوص اعمال نظر نمی‌کنم.

وی همچنین در رابطه با ادعای تفاوت آمار‌ها در انتخابات سال ٨٨ گفت: ادعا‌های مضحک قابل پاسخ نیست و من اگر بخواهم وقت برای ادعا‌های بی‌پایه بگذاریم به کار‌های دیگر نمی‌رسیم.

کدخدایی در رابطه با الکترونیکی شدن انتخابات گفت: همکاری‌های خوبی در حال انجام است و تا هرجا بتوانیم مسائل فنی را با وزارت کشور پیش ببریم اقدام خواهیم کرد.

کدخدایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در هفته‌های اخیر موضوع سریال گاندو و شکل پرداختن این اثر به دولت و مشخصا دستگاه دیپلماسی یکی از مباحث پربحث در رسانه‌ها بوده؛ در آستانه سالگرد تاسیس شورای نگهبان مشخصا بفرمایید آیا این امکان برای فیلم‌سازان وجود دارد تا فیلمی انتقادی در خصوص نهاد متبوع شما بسازند و آیا این آزادی برای انتقاد و پرداختن به نهاد‌های انتخابی در خصوص نهاد‌های انتصابی نیز بلامانع است؛ گفت: بله بسازند. علیه ما کم فیلم نمی‌سازند و کم ادعا نمی‌کنند. نمونه‌اش هم همین ادعا‌های مضحک و مزخرف اخیر است که علیه این نهاد مطرح می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی در رابطه با معرفی یک نماینده مجلس به عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان، گفت: ما فارغ از پاسخگویی هستیم و از اختیارات رئیس قوه قضائیه است و نمایندگان مجلس تصمیمگیری می‌کنند. قطعاً هر کسی که به شورای نگهبان می‌آید باید فارغ از اظهارنظر‌ها و مصادیق سیاسی عمل کند.

وی همچنین در این رابطه که می‌گویند الکترونیکی شدن انتخابات باعث تقلب و اعمال‌نظر در انتخابات می‌شود، گفت: از این قسم ادعا‌ها همیشه مطرح می‌شود. ما انتخابات را برگزار خواهیم کرد و بعد هم در همین نشست خبری مسائل را بررسی می‌کنیم.

کدخدایی در خصوص ادعای محمود صادقی مبنی بر اینکه برخی اعضای شورای نگهبان برای تائید صلاحیت پول می‌گیرند، گفت: در همان جلسه فراکسیون به ایشان گفتیم اگر مدرکی دارید ارائه کنید و حالا از آن جلسه سه سال گذشته و ایشان مسائل را به رسانه‌ها کشاندند و ما هم در کمیته رسیدگی به عملکرد نمایندگان از ایشان شکایت کردیم.

سخنگوی شورای نگهبان در خصوص مصاحبه یکی از وزرای دوران اصلاحات که گفته اگر شورای نگهبان ٨٠ درصد کاندیدا‌های اصلاحات را تائید کند این جریان ژنرال‌ها را به میدان می‌فرستد، گفت: اقدامات شورای نگهبان بر مبنای قانون است و نه تائید کسی را تضمین می‌کنیم و نه برای کسی فرش قرمز پهن می‌کنیم.

وی در رابطه با تشکیل یک نهاد ملی برای نظارت بر انتخابات شورا‌ها گفت: مهم این است که الان هیچ نهادی وجود ندارد و واگذاری به مجلس نیز به گواه تاریخ خیلی مفید نبوده و من پیشنهاد کردم مجلس برای ایجاد نهاد نظارتی یک مصوبه داشته باشد.

کدخدایی همچنین در خصوص اظهارات برخی اعضای جریان اصلاح‌طلب درخصوص لزوم گفتگو با شورای نگهبان گفت: گوش ما نسبت به پیشنهادات باز است و مهم نیست از طرف کدام جریان باشد، اما نسبت به باج‌خواهی و لابی گوش‌های ما ناشنوا است.

وی در خصوص حل مساله صف‌های طولانی در انتخابات گفت: بخشی به توسعه شعب برمی‌گردد که ما پیش‌بینی می‌کنیم و انتخابات الکترونیک هم کمک‌کننده خواهد بود که البته گاهی هم نتیجه عکس می‌دهد. ما برای انتخابات پیش رو می‌توانیم هر دو راه‌حل را پیش‌بینی کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در خصوص ارزیابی عملکرد مجلس شورای اسلامی و نحوه بررسی صلاحیت کاندیدا‌های حزبی گفت: برای پاسخ به بخش اول سوال فعلا زود است و بخش دوم نیز در زمان خودش پاسخ می‌دهیم.
منبع: فرارو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: