* کتاب ده گفتگو با شخصیت‌های فرهنگی چاپ شد
پ
کد خبر : ۸۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰ -13 July 2019
کتاب «کتاب و فرهنگ؛ ده گفت: وگو با شخصیت‌های فرهنگی» زیرنظر مرتضی هاشمی‌پور توسط موسسه خانه کتاب منتشر شد.
به گزارش «آزادی» ، کتاب «کتاب و فرهنگ؛ ده گفت: وگو با شخصیت‌های فرهنگی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ۱۳۹۶» زیرنظر مرتضی هاشمی‌پور به‌تازگی توسط موسسه خانه کتاب منتشر شده است.

نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل خانه کتاب در بخش مقدمه ناشر این کتاب نوشته است:

«خانه کتاب به عنوان یکی از موسسات فرهنگی کشور در حوزه مدیریت کتاب، همواره سعی کرده است افزون بر بهره گیری از ظرفیت‌های موجود، به روش‌های مختلف بستر گفتگو و مفاهمه در حوزه کتاب و کتابخوانی را ایجاد می‌کند. سرای اهل قلم یکی از بخش‌های خانه کتاب است که با نشست‌های هفتگی با پدید آورندگان، ناشران و کتابفروشان زمینه گفتگو و مفاهمه و نقد کتاب و اندیشه میان صاحبان قلم را فراهم می‌کند، تا در فضایی مناسب، به تبادل نظر و اندیشه بپردازند.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از مهم‌ترین ظرفیت‌های فرهنگی کشور است که به‌عنوان بزرگترین رخداد فرهنگی ایران در طول برگزاری خود به کانون ارتباطات و فعالیت‌های مهم فرهنگی تبدیل شده است. برای بهره‌گیری مناسب از این بستر فرهنگی، در سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران (۱۳۹۶) ترتیبی اتخاذ شد تا گفتگو با صاحبان اندیشه شکل بگیرد.

ده گفتگو صورت گرفته و پس از آن‌که حاصل گفتگو‌ها روی کاغذ آمد، هر دو طرف متن‌ها را ویرایش کردند و اینک متنی منقح در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.»

۱۰ بخش یا گفتگو‌های منتشرشده در کتاب پیش‌رو به این‌ترتیب هستند:

«فرهنگ نگاری در ایران امروز؛ گفتگو با غلامحسین صدری افشار»، «ویرایش کتاب در ایران امروز؛ گفتگو با احمد سمیعی گیلانی»، «وضعیت علوم اجتماعی در ایران امروز؛ گفتگو با محمد امین قانعی راد»، «شعر امروز ایران؛ گفتگو با کامیار عابدی»، «درباره هزار و یک روز؛ گفتگو با الریش مارزلف»، «پژوهشگران معاصر ایران؛ گفتگو با هوشنگ اتحاد»، «سینما و کتاب؛ گفتگو با شهاب الدین عادل»، «ایران شناسی در ایران امروز؛ گفتگو با ناصر تکمیل همایون»، «نقد ادبی در ایران امروز؛ گفت: وگو با حسین پاینده» و «هویت ایرانی؛ گفتگو با حمید احمدی»

این کتاب با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۵ هزار تومان منتشر شده است
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، کتاب ، چاپ ، فرهنگ
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: