* دیدار رئیسی با فعالان محیط زیست
پ
کد خبر : ۸۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲ -13 July 2019
رئیس قوه قضائیه گفت: احداث هر سد، پالایشگاه، کارخانه بزرگ و کوچک و هر کارگاه، فرعِ برآن است که باید محیط زیست حفظ شود.
به گزارش «آزادی» ، آیت الله رئیسی در نشست هم اندیشی با فعالان محیط زیست با موضوع احقاق حقوق عامه در حوزه محیط زیست، تقارن روز حفظ محیط زیست با زمان ولادت امام رضا (ع) را مناسبت ارزشمندی عنوان کرد و گفت: قبل از اینکه لازم باشد دلایل نقلی برای ضرورت حفظ محیط زیست اقامه کنیم، دلیل عقلی در این مورد کاملا وجود دارد که امروز محیط زیست انسان‌ها، جانوران و موجودات مختلف در این عالم باید حفظ شود و لازمه زندگی کردن بشر و زنده بودن طبیعت حفظ محیط زیست است.

وی با اشاره به اینکه عقل به حفظ محیط زیست حکم می‌کند، ادامه داد: در آیات نورانی قرآن به حفظ محیط زیست تاکید شده و در تحقیقات و پژوهش‌های حوزه و دانشگاه و کتاب‌های مختلف و مقالات به آیات قرآن و سخنان امامان و پیشوایان در این موضوع تاکید شده و در سیره و روش عملی نیز ائمه اطهار (ع) اینگونه عمل کرده‌اند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره اسناد بالادستی و اصل پنجاهم قانون اساسی که بر حفاظت از محیط زیست تاکید دارد، ادامه داد: ضرورت توسعه یافتگی کشور را همگان احساس می‌کنیم. امروز کشور ما باید توسعه اقتصادی پیدا کند؛ اما هرگونه توسعه فرع بر حفظ محیط زیست است.

وی گفت: احداث هر سد، پالایشگاه و کارخانه بزرگ و کوچک و هر کارگاه فرعِ برآن است که باید محیط زیست حفظ شود؛ یعنی اگر بر اساس مطالعات معلوم شود که اینجا محیط زیست به خطر می‌افتد، این کارخانه، موسسه تولیدی و بنگاه را نباید آنجا احداث کرد و باید جای دیگری برای آن انتخاب کرد که محیط زیست در مخاطره قرار نگیرد.

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز محیط زیست اعم از انسان‌ها، جانوران و موجودات مختلف در این عالم باید حفظ شوند و لازمه زندگی کردن بشر و زنده بودن طبیعت، حفظ محیط زیست است.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: