* سفیر ما باید یک دیپلمات باشد نه سیاستمدار
پ
کد خبر : ۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ -13 July 2019
وزیر خزانه‌داری انگلیس، در پاسخ به کسانی که خواهان تصدی پست سفارت انگلیس در آمریکا توسط یک فرد سیاسی هستند، انتصاب فردی از سرویس دیپلماتیک "عالی" بریتانیا به جای سفیر مستعفی این کشور در آمریکا را خواستار شد.
به گزارش «آزادی» ، فیلیپ هاموند، وزیر خزانه‌داری انگلیس، با امتناع از پاسخ‌گویی درخصوص تعیین جایگزین سفیر انگلیس توسط ترزا می، نخست‌وزیر فعلی این کشور یا نخست‌وزیر آینده که به احتمال زیاد بوریس جانسون از حزب محافظه‌کار خواهد بود، گفت که ارتباط بریتانیا با آمریکا، "مهم‌ترین رابطه دیپلماتیکی" است که بریتانیا دارد و نباید این پست "خالی" بماند.

هاموند گفت: ما نامزد‌هایی عالی در سرویس دیپلماتیک داریم. زمانی که سفیری بازنشسته می‌شود و یا استعفا می‌دهد، رویه‌ای نرمال برای انتخاب جایگزین وی از داخل سرویس دیپلماتیک وجود دارد؛ امیدوارم این اتفاق در مورد جایگزینی این سفیر نیز رخ دهد.

موضوع افشا شدن پیام‌های محرمانه کیم داروک، سفیر انگلیس در آمریکا، به یکی از موضوعات اصلی در مناظرات سیاسی بریتانیا تبدیل شده است و بر مسئله روی کار آمدن رهبری حزب محافظه‌کار به جای ترزا می، سایه افکنده است. بوریس جانسون، رهبر این حزب که گزینه محتمل برای تصدی مقام نخست‌وزیری است، به دلیل تخریب جایگاه داروک و عدم حمایت کافی از وی، توسط منتقدان مورد نقد قرار گرفته است.

بسیاری از واکنش‌ها به این موضوع، در میان احزاب بریتانیا بوده است. پیش‌تر نایجل فاراژ، رهبر حزب بریگزیت انگستان و یکی از هم‌پیمانان نزدیک دونالد ترامپ، داروک را "کاملاً نامناسب " عنوان کرد. زمانی ترامپ گفته بود که فاراژ می‌تواند یک سفیر "عالی" در آمریکا باشد.

مقامات دیگر انگلیس که موافق خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هستند، خواستار انتصاب فردی خارج از سرویس دیپلماتیک برای عهده‌دار شدن سفیری انگلستان در آمریکا شده‌اند؛ آن‌ها خواستار سفیری هستند که دیدگاه یکسانی درخصوص خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و ایجاد رابطه تجاری با آمریکا داشته باشد.

آلن دانکن، معاون امور آمریکا در وزارت امور خارجه بریتانیا، پس از پخش مناظره بوریس جانسون و جرمی هانت، رقیب وی برای تصدی مقام نخست‌وزیری، اعلام کرد که بوریس جانسون با عدم قاطعیت در دفاع از داروک، وی را "زیر یک اتوبوس" انداخت. بوریس جانسون طی کمپین انتخاباتی‌اش که اواخر روز پنجشنبه در شهر میدستون برگزار شد، از نظرات خود در قبال داروک دفاع کرد.

او طی اظهاراتش اعلام کرد: "قطعاً تلاشی برای سیاسی کردن این موضوع و از بین بردن چشم‌انداز حرفه‌ای کیم داروک و مطرح کردن این موضوع در رقابت رهبری حزب محافظه‌کار در کار بوده است؛ من از تمام دیپلمات‌های عالی‌مان در جهان حمایت خواهم کرد، تنها نمی‌خواهم که موضوع امورات آن‌ها برای فوتبال سیاسی استفاده شود".
برچسب ها: آزادی ، سفیر ، انگلیس ، آمریکا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: