* یورونیوز: قیمت دلار در بازار ایران کاهش یافت
پ
کد خبر : ۸۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۲ -07 July 2019

به گزارش «آزادی»،  شبکه تلویزیونی یورونیوز روز یکشنبه در گزارشی از بازار ارز اعلام کرد: روند قیمت دلار در ایران طی روزهای اخیر رو به کاهش گذاشته است.


در گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز آمده است: قیمت دلار در بازار های ایران طی ۶۰ روز اخیر همزمان با آغاز ضرب الاجل تهران به اروپا مبنی برکاهش تعهدات برجامی، 2 هزار ار و ۵۰۰ تومان کاهش یافته است.

قیمت دلار در بازارهای ایران امروز ( یکشنبه) با پایان مهلت ۶۰ روزه به اروپا و افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم نزدیک به دویست و ۶۰ تومان نسبت به روز گذشته کاهش یافت و به سیزده هزار و ۴۰ تومان رسید.

این در حالی است که بهای خرید و فروش دلار در بازار آزاد تهران دو ماه پیش ( همزمان با آغاز ضرب‌الاجل برجامی ایران ) ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

ایران از امروز و در پایان مهلت ۶۰ روزه به اروپا اعلام کرد که در واکنش به عملکرد کشورهای اروپایی به تعهدات برجامی که انتظارات مورد نظر در توافق هسته ای تامین نشده ، سطح غنی‌سازی اورانیوم را به بالاتر از ۳.۶۷ درصد می‌رساند.

اجرای گام دوم کاهش تعهدات از سوی تهران به دلیل ناتوانی اروپا در تامین خواسته های مورد نظر و تاکید شده در توافق هسته ای بوده و این تصمیم ( کاهش تعهدات) به مفهوم خروج از برجام نیست و این روند در صورت کم کاری طرف های مقابل ادامه می یابد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: