* پلیس: کشت خشخاش در ایران واقعیت ندارد
پ
کد خبر : ۸۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲ -03 July 2019
جانشین فرمانده ناجا گفت: مجموعه پلیس در مبارزه با مواد مخدر از تجهیزات سنگین پهپاد، بالگرد مجهز به دوربین و اسلحه، کار اطلاعاتی و مخابراتی، رصد و پایش به صورت الکترونیکی و اپتیکی برخوردار است.

به گزارش «آزادی»، سردار ایوب سلیمانی بعدازظهر امروز در حاشیه همایش کمیته مقابله با مواد مخدر استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد که در شیراز برگزار شد، به تشریح عملکرد نیروی انتظامی در مبارزه با قاچاق مواد مخدر پرداخت و اظهار داشت: مجموعه پلیس در مبارزه با مواد‌مخدر از تجهیزات سنگین پهپاد، بالگرد مجهز به دوربین و اسلحه، کار اطلاعاتی و مخابراتی، رصد و پایش به صورت الکترونیکی و اپتیکی برخوردار است.

وی افزود: همچنین پلیس در تمامی این موارد با حضور موثر در فضای مجازی، رصد شبکه‌های مالی و ارتباط سازمانی آن‌ها برنامه‌های منظم و مداوم دارد و ثقل اقدامات در این راستا شکل گرفته است.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه به‌روز شدن نیروی انتظامی به دلیل این است که همه فعالیت‌های اجتماعی در جامعه متاثر از شرایط جامعه است، خاطرنشان کرد: برای اینکه پلیس سرعت عمل داشته باشد تا ماموریت‌های خوبی انجام دهد باید یک گام جلوتر باشد.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: امروز نیروی انتظامی با استفاده از فناوری نوین کشف علمی جرم که رکن اساسی توسعه و پیشرفت در همه زمینه‌ها است، اقدامات خوبی انجام داده، اما این به معنای موفقیت نیست چراکه در همسایگی ما کشور افغانستان است که بیش از ۹۰ درصد تولیدات مواد مخدر را دارد در عین حال در کنار آن کشور ایران بیش از ۷۵ درصد کل کشفیات مواد مخدر را در جهان دارد.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اینکه امروز در شرایط خوبی هستیم و ستاد مرکزی عملیات مبارزه حضور همه‌جانبه دارد، تصریح کرد: اعتقاد داریم که روند رو به افزایش قاچاق مواد مخدر به داخل کشور را باید متوقف کنیم تا آن‌ها مجبور شوند به سراغ مسیر‌های جایگزین بروند.

سردار سلیمانی گفت: امروز با مجموعه‌ای در پلیس مواجه هستیم که همه روزآمد و به‌صورت فرا‌اطلاعاتی عمل می‌کنند. بیش از ۹۰ درصد کشفیات از طریق کار اطلاعاتی است و نیاز به حضور فیزیکی نیست. 

کشف ۸۰۰ تن مواد مخدر در سال گذشته

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۸۰۰ تن مواد مخدر کشف شده است، افزود: امسال تا پایان خرداد ماه نسبت به سال گذشته ۴ درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم که عمده دلیل افزایش کشفیات عزم راسخ و تجهیزات نوین در حوزه مبارزه است.

وی همچنین با بیان اینکه به صورت طبیعی گرایش به مصرف مواد‌مخدر صنعتی است، بیان کرد: این گرایش به دلیل آن است که این مواد را در هر جا می‌شود تولید کرد و کم حجم است که البته در داخل کشور بحث تولید مواد صنعتی تحت کنترل است. 

کشت خشخاش واقعیت ندارد

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه کشت خشخاش از طریق ماهواره رصد می‌شود، گفت: این نظارت و کنترل بر‌عهده پلیس است و وزارت ارتباطات فقط تجهیزات لازم را در اختیار پلیس قرار می‌دهد، اما نمی‌تواند از لحاظ کارشناسی نظر بدهد.

سردار سلیمانی افزود: به دلیل اینکه طیف نوری گیاه خشخاش با گیاه شقایق وحشی نزدیک است در برخی از رصد‌ها این اشتباه بوجود می‌آید که گیاه خشخاش کشت شده است که در بررسی‌های مشترک موضوع هماهنگ و تعیین تکلیف شد. 

وی با بیان اینکه هیچ کشت خشخاشی در کشور نداریم تصریح کرد: در این خصوص صرفا نیروی انتظامی مرجع است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: