* زمینه بروز استعداد بانوان فراهم می شود
پ
کد خبر : ۸۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹ -01 July 2019
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت:: در گذشته حضور سیاسی و اجتماعی زنان در جامعه ضعیف بود، اما در دولت تدبیر و امید زمینه برای ظهور و بروز استعداد‌ها در حوزه‌های مختلف برای این قشر فراهم شد.
به گزارش «آزادی» فرحناز مینایی پور روز دوشنبه در گردهمایی امور بانوان آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان مازندران در تنکابن افزود: در زمان حاضر از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار کارمند شاغل در کشور حدود ۴۲ درصد بانوان هستند و نیمی از کارکنان شاغل زن در کشور نیز در آموزش و پرورش خدمت می‌کنند.

وی اظهار داشت: از ۱۴ میلیون دانش آموز کشور حدود ۷ میلیون نفر دختر هستند که باید نسبت به آموزش و تربیت آن‌ها تلاش مضاعفی صورت گیرد.

مینایی پور سرمایه گذاری برای دانش آموزان دختر را سرمایه گذاری برای کل جامعه دانست و گفت: آموزش مهارت‌های لازم و کارآفرینی دختران علاوه بر تأثیر گذاری روی زندگی خود و خانواده، بر کل جامعه نیز تأثیر گذار است.

وی با تاکید بر اینکه باید از بانوان در جای خودش و متناسب با ظرفیت‌ها و شایستگی‌ها استفاده شود، افزود: مدیران مرد در دوره‌های گذشته اشتباهات زیادی داشته‌اند و بسیاری از اقدامات آن‌ها با آزمون و خطا بوده و بنابراین به زنان باید اجازه ورود به این حوزه‌ها را بدهند و آن‌ها را باور داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه باید آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان شناسایی شود، گفت: وضعیت پوشش تحصیلی زنان کشور در مقایسه با کشور‌های دیگر بسیار خوب است، اما در زمینه مشارکت اجتماعی ضعیف هستیم و باید برای رفع این مشکل تلاش مضاعف داشته باشیم.

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در سال‌های اخیر پیرامون افزایش نشاط اجتماعی، ورزش و هویت ملی در حوزه بانوان اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و باید این روند همچنان ادامه داشته باشد.

وی یادآور شد: برای پیشرفت و توسعه کشور نیازمند حضور و مشارکت حداکثری بانوان در حوزه‌های مختلف هستیم و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز در این جلسه گفت: نقش بانوان در اداره امور اجرایی، عملیاتی و مدیریتی در تاریخ کم نظیر است و زنان همتراز با مردان افتخارات زیادی خلق کرده‌اند.

عسگری نیکزاد با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم باید ۳۰ درصد از مدیران از بین بانوان شایسته و توانمند انتخاب شوند، افزود: باید ظرفیت سازی برای حضور بانوان در جامعه فراهم شود و در این راستا ایجاد سازمان‌های خیرخواهانه می‌تواند در تحقق اهداف و برنامه‌ها مؤثر باشد.

وی اظهار داشت: بانوان به لحاظ اجرایی و عملیاتی به مراتب بهتر از آقایان هستند و این موضوع در آموزش و پرورش کاملاً مشهود است.

در سال اول دولت دوازدهم عملکرد استان‌ها در واگذاری پست‌های مدیریتی به زنان ۶۰ درصد افزایش داشت، اما در مجموع وزارتخانه‌ها این رشد حدود ۱۸ درصد بوده است.

هم اکنون ۴۰ معاون وزیر در کشور زن هستند و همین رویه بین مدیران کل و معاونین آنان دنبال شده است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: ازادی ، بانوان ، استعداد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: