* قرارداد ساخت قطار مترو منعقد شد
پ
کد خبر : ۸۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱ -30 June 2019
قرارداد ساخت یک رام قطار مترو بین چند نهاد علمی و اجرایی مانند معاونت علمی و شهرداری منعقد شد.
به گزارش «آزادی» ، پیش از ظهر امروز قراردادی بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، شهرداری تهران، جهاد دانشگاهی، دو شرکت تولید کننده دانش بنیان در راستای تولید قطار مترویی منعقد شد.

از آنجایی که مطابق ماده ۵۴ قانون برنامه ششم توسعه وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری معاونت علمی موظف به انتقال فناوری صنایع ریلی به داخل کشور است و تا پایان اجرای قانون برنامه ششم توسعه باید حداقل ۸۵ درصد دانش طراحی و ساخت تجهیزات مورد نیاز این صنعت بومی شود این تفاهم نامه امضا شد.

معاونت علمی و فناوری، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با توجه به اسناد بالادستی به ویژه سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و با توجه به پتانسیل‌ها و توانمندی‌های موجود در داخل کشور تصمیم به طراحی و ساخت واگن‌های مترویی با استفاده از توانمندی‌های موجود در داخل کشور گرفته‌اند.

در این قرارداد که موضوع آن مشارکت در توسعه محصول یک رام قطار مترو برای خطوط مترو تهران با استفاده از پتانسیل‌های موجود در داخل کشور و همکاری یک طراح معتبر بین المللی است امروز به مرحله امضا رسید. هدف از این مشارکت همکاری طرفین به منظور توسعه واگن مترو برای خطوط تهران با استفاده از پتانسیل‌های موجود در داخل کشور و همکاری یک شرکت معتبر طراح بین المللی است.

این قرارداد دو فاز دارد که فاز اول آن مربوط به طراحی و ساخت یک رام قطار تک واگنه برای خطوط مترو تهران با استفاده از منابع مالی طرفین است و فاز دوم آن مربوط به تولید انبوه ۴۲۰ دستگاه واگن مترو برای خطوط مترو تهران به شمار می‌رود.

مدت زمان اجرای این فاز از زمان تنفیذ ۱۸ ماه و مدت زمان اجرای فاز دو آن ۵ سال بعد از امضا و تنفیذ قرارداد تجاری است.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، مترو ، قرارداد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: