* استقلال دانشگاه ها در سنجش و پذيرش
پ
کد خبر : ۸۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴ -30 June 2019
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری می‌گوید: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، بخش اصلی سنجش و پذیرش دانشجو برای تحصیل هستند از این رو باید در این رابطه، از استقلال کافی برخوردار شوند.
 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری می‌گوید: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، بخش اصلی سنجش و پذیرش دانشجو برای تحصیل هستند از این رو باید در این رابطه، از استقلال کافی برخوردار شوند.

به گزارش «آزادی» «منصور غلامی» روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درباره پیشنهاد هفت محوری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برای کنکور، اظهار کرد: بر اساس این طرح اگر کمرنگ شدن نقش سازمان سنجش آموزش کشور به هر شکلی مطرح شود باید جایگزینی در نظر گرفته شود. در این زمینه لازم است جایگزینی سازمانی شبیه به سازمان سنجش آموزش کشور یا افزایش استقلال دانشگاه‌ها صورت گیرد.

وی ادامه داد: طرح هفت محوری مرکز پژوهش‌های مجلس باید به استقلال دانشگاه‌ها در سنجش و پذیرش دانشجو توجه بیشتری نشان دهد و در صورت کمرنگ شدن نقش سازمان سنجش، سازمان دیگری جایگزین شود.وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد استقلال دانشگاه‌ها در سنجش و پذیرش دانشجو، خاطرنشان کرد: سال گذشته برای تعدادی از کد رشته محل‌ها امکان ثبت نام مستقیم دانشجو در سایت‌های دانشگاه‌ها فراهم شد، اما داطلبان استقبال زیادی نکردند.

غلامی به دلایل استقبال نکردن دانشجویان از این طرح و رشته‌های بدون کنکور اشاره کرد و گفت: شاید از جمله این بی رغبتی را جدید بودن این طرح و تجربه نداشتن یا اعتماد نداشتن داوطلبان دانست.این مسئول وزارت علوم در مورد بازنگری سهمیه‌های کنکور که مجلس به آن اشاره کرده است، اظهار کرد: بازنگری سهمیه ها، مصوب مجلس شورای اسلامی است، اما به نظر می‌رسد در برخی از سهمیه‌ها باید بازنگری شود.

خردادماه امسال مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی پیشنهاد هفت محوری برای تغییر نحوه برگزاری کنکور مطرح کرد که جدایی نظام سنجش از پذیرش، برگزاری چند باره آزمون در طول سال، استناد به سوابق تحصیلی به ویژه در دوران متوسطه، محوریت دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجو، اولویت دادن به سنجش و پذیرش ارشد و دکتری، اصلاح سهمیه‌ها با ساماندهی آن و اولویت دادن به بومی گزینی و سرعت در اجرایی شدن این ایده از مباحث مد نظر پیش نویس طرح مذکور بود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: