* اظهارات جنتی درباره شورای عالی سینما
کد خبر : ۷۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲ -18 April 2016
جنتی گفت: با توجه به اینکه رئیس جمهور بیشتر هم و غم خود را برای به نتیجه رسیدن برجام گذاشته فرصتی برای رسیدن به وضعیت شورای عالی سینما نداشت. عربستانی‌ها می‌گویند ویزا باید در کشور ثالث صادر شود که برای ما امکان‌پذیر نیست.
به گزارش ایسکانیوز، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان کارشکنی عربستانی‌ها برای برگزاری حج ۹۵ ایرانی‌ها، گفت: میخواهند ویزای حج ایران را در کشور ثالث صادر کنند.

علی جنتی صبح امروز در حاشیه نشست صبحانه کاری با اعضای اتاق بازرگانی ایران در جمع خبرنگاران درباره وضعیت حج سال ۹۵ گفت: هیأتی را برای مذاکره به عربستان فرستادیم و دنبال آن هستیم تا حجاج امسال به حج تمتع اعزام شوند.

وی از کارشکنی عربستان برای پیگیری مسائل مربوط با حج از جمله در زمینه حمل و نقل هوایی و صدور ویزا برای ایرانی‌ها خبر داد و تصریح کرد: در چند ماه گذشته حتی به مسئولان سازمان حج و زیارت برای حضور و مذاکره ویزا ندادند و برای اولین بار در یک کشور ثالث ویزا صادر شد.

به گفته جنتی؛ با اینکه اعلام کردیم کشور سوئیس حافظ منافع عربستان در ایران است و می‌تواند برای حجاج ایرانی ویزا صادر کند، اما آن‌ها می‌گویند ویزا باید در کشور ثالث صادر شود که برای ما امکان‌پذیر نیست و علیرغم اینکه ۴ ماه زمان را برای هماهنگی و انعقاد برخی قرارداد‌ها در عربستان از دست داده‌ایم، اما تمام تلاش خود را برای برقراری حج در سال ۹۵ انجام می‌دهیم.

وزیر ارشاد درباره وضعیت شورای سینما نیز گفت: در دولت گذشته شورای عالی سینما زیر نظر رئیس جمهور تشکیل شد و ۲-۳ جلسه هم تشکیل جلسه داد، اما از آنجا که تمام مصوبات دولت باید به مجلس برود و با قوانین تطبیق یابد، در مجلس این مصوبه رد شد که گفته شد خلاف قانون است و به دولت برگردانده شد که دولت دهم آن را اصلاح نکرده و همین طور آن را کنار گذاشت. در دولت یازدهم هم با توجه به اینکه رئیس جمهور بیشتر هم و غم خود را برای به نتیجه رسیدن برجام گذاشته فرصتی برای رسیدن به این کار نشد. ما معتقدیم این کار‌ها باید زیر نظر وزارت ارشاد و در شورای عالی اداری اصلاح شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: