* ظریف: تیم B فاصله کمی تا انداختن ترامپ به تله جنگ داشت
کد خبر : ۷۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵ -23 June 2019
وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر نوشت که شواهد نشان می‌دهد که تیم ب. (بنیامین نتانیاهو، جان بولتون، بن زاید و بن سلمان) فاصله کمی تا انداختن رئیس جمهور آمریکا به تله جنگ فاصله داشته است.

به گزارش «آزادی»، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران عصر امروز یکشنبه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: شواهد بیشتر (شامل ورود پهپاد جاسوسی MQ۹ به آب‌های سرزمینی ایران در ۲۶ ماه می، خرید قایق‌های تندرو و تماس‌های تلفنی برای برنامه‌ریزی انتساب حمله به کشتی‌ها به ایران) نشان می‌دهد که «تیم ب» چند لحظه تا انداختن دونالد ترامپ به تله جنگ فاصله داشته است. خردورزی مانع از این شد؛ ولی تروریسم اقتصادی تنش به بار می‌آورد.

دو هفته پیش دو کشتی نفتکش شامل نفتکش «Front Altair» که با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر «اتانول» بارگیری کرده بود و نفتکش «Kokuka Courageous» که با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به مقصد سنگاپور، محموله «متانول» حمل می‌کرد، دچار حادثه شدند که بنا بر ادعای رسانه‌های غربی هدف حمله قرار گرفته اند.

آمریکا با انتشار ویدئویی که ظاهراً قایقی را در حال جدا کردن یک مین دریایی (به‌زعم آمریکایی‌ها) از یکی از نفتکش‌های حادثه‌دیده نشان می‌دهد، مدعی شده است که این قایق ایرانی بوده و به‌منظور پاک کردن رد پای ایران در این حادثه به محل اعزام شده است.

همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پنجشنبه گذشته اعلام کرد یک فروند پهپاد تجسسی آمریکایی از نوع «گلوبال‌هاوک» را در حریم هوایی ایران هدف قرار داده و سرنگون کرده است. دولت آمریکا علی‌رغم این ادعا کرد که این پهپاد حین پرواز بر فراز آب‌های بین‌المللی هدف قرار گرفته است.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در یک سلسله توئیت جمعه ادعا کرد که قصد داشته به‌تلافی این اقدام به سه نقطه در ایران حمله کند، اما ۱۰ دقیقه قبل از آغاز حملات آن را از بیم کشته شدن ۱۵۰ ایرانی لغو کرده است.

ایران و آمریکا هر دو نقشه‌ها و تصاویری درباره روایت خود از موقعیت مکانی و مختصات جغرافیایی شلیک به این پهپاد ارائه کرده‌اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: